bakasockerfritt

LCHF-frallor med pumpafrön

Ännu en härlig fredag! Även fast mina vardagar inte skiljer sig nämnvärt från helgdagar, är fredag-söndag lite extra mysiga :) Idag gick jag upp tidigt för att vara barnvakt till lille Anton. Dagen har tillbrigats med, och ska fortsättas med, att både baka inför morgondagen och skriva på uppsatsen. Imorgon fyller nämligen mamma år, och jag ska bjuda på kaka! Ni får se närmare i helgen vad det blir för något!
 
Här om dagen passade jag även på att baka bröd i LCHF-anda. Denna gång gjorde jag ett frömjöl av pumpafrön att ha i brödsmeten. Basen består även av bakerix, vilket hjälper till att göra bröd luftigt. Detta bröd är gott att ha smör samt en stor skiva ost på! Spana gärna in DET HÄR receptet på solrosfrallor, som är ett annat smarrigt bröd!
 
,

 

 

LCHF-frallor med pumpafrön

 

1 ägg
1 msk olja
15 gram pumafrön
½ dl bakerix
1 msk solrosfrön
2 msk mandelmjöl
½ msk fiberhusk
½ krm salt
2 krm bakpulver
ev lite honung

 

 

Sätt på ugnen på 150 grader. Mixa pumpafröna till ett mjöl och blanda med resterande torra ingredienser. Vispa ägget pösigt med elvisp och rör ner bland de torra ingredienserna tillsammans med oljan. Rulla ca sex små bollar av degen och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Platta ut en aning. Grädda mitt i ugnen i 15-20 minuter tills brödet är genomgräddat.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lana

Så gott med nybakat, och speciellt när det är hembakat!
Ha en toppen fredagskväll!
Kram
//Lana

2013-03-01 @ 18:01:13
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0