bakasockerfritt

Kokoskakor

Efter jul och nyår var jag sugen på en liten lättare kaka. Då kom jag att tänka på kokoskakor som jag gjorde för länge, länge sedan. Jag använda äggvita och riven kokos som bas och toppade därefter med smält choklad! Kakan är lite mjukare än mina andra småkakor, då de innehåller relativt mycket ägg. Lättlagade och goda är de i alla fall!
 
 
 
 

Kokoskakor -  15 stycken

 

2 äggvitor
2 dl riven kokos
2 tsk kokosmjöl
2 msk stevia strö
15 gram hasselnötter/pecannötter
1 krm vaniljpulver
ca ½ tsk kanel

 

100 gram choklad

 

 

Sätt ugnen på 150 grader. Vispa äggvitorna med elvisp. Tillsätt riven kokos, kokosmjöl, stevia, vaniljpulver och kanel efter smak och rör om. Hacka nötterna och rör även ner dessa. Gör platta kakor av kokosröran på en plåt med bakplåtspapper.  Grädda mitt i ugnen i 10-12 minuter.

 

Smält chokladen (jag använde rmin favoritchoklad ljus hasselnötschoklad) och bred på kakorna.

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Victorias provkök

Ser riktigt gott ut:)
Ha en fin kväll

Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

2013-01-06 @ 21:45:10
URL: http://www.xn--victoriasprovkk-mtb.se
Postat av: Lana

Mums, vilka smarriga! och enkla att göra!
Ha en toppen måndag!
Kram kram
//Lana

2013-01-07 @ 14:00:31
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0