bakasockerfritt

Utmaning!


Min gottegris till pojvän Artur har utmanat sig själv rejält. Han har sagt att han ska motstå sockriga godsaker i två veckor! Igår var första dagen och då lyckdes han med eldprovet att stå emot sockersuget vid en bioutgång. Starkt! Personligen kan jag tycka att två veckor för de flesta inte räcker för att bota ett sug på socker, men det är absolut en bit på vägen! Svårt blir det nog och många frestelser kommer att dyka upp, speciellt ute då många av någon outgrundlig anledning saknar förståelse för en nyttig livvstil. Men då är det tur att jag ständigt har en nybakad och nyttig godsak i kylen!

Själv har jag försökt undvika socker i godis/kakor och dylikt i runt ett år. Jag känner nu förtiden sällan ett sug efter det! Visst är det gott när man väl äter, men det är så himla lätt att överäta. Jag trivs mycket bättre med min nya livsstil och känner att jag mår bättre. Jag äter mycket, mycket hellre än av god, mättande och nyttig kaka en än onyttig, triggande kaka full med socker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0