bakasockerfritt

Blåbärscheesecake

Läs originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Tro det eller ej, men jag har aldrig varit ett speciellt stort fan av cheesecake. Förutom när jag gör mina egna vill säga! Då tycker jag helt plötsligt att de är hur goda som helst! De är mer smakrika och känns bra mycket mer fräscha än typ köpta sockerbomber. Denna gång gjorde jag en cheesecake med blåbär och mascarpone som bas. Mascarpone är en väldigt fet färskost (gjord på komjölk), som har en len och mjuk smak. Det är detta jag helst bakar på när det kommer till mjukostliknande produkter/creme fraiche. Mascarponen går säkert att byta ut mot cream cheese, men jag tycker inte smaken blir lika mjuk, rund och god då. Hur som helst rekommenderar jag denna underbara blåbärskapelse starkt!
 
 
 
 

Blåbärscheesecake

Du hittar receptet på www.bakasockerfritt.se!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0