bakasockerfritt

Jordgubbsmuffins

Läs originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Jag älskar det varma och fina vädret vi har haft de senaste dagarna, även om jag till största del varit inomhus och jobbat.Tyvärr ser jag att det är ganska mulet nu, men men, lite av denna vara måste väl också infinna sig. Nu när det verkligen är sommar på riktigt, tycker jag att man lite då och då ska baka därefter! Så därför vill jag föreslår att ni svänger ihop lite muffins av det somriga slaget, och då tänker jag på dessa söta jordgubbsmuffins! I muffinssmeten har jag blandat ner bitar av färska jordgubbar (välj gärna svenska och ekologiska!). Muffinsen har jag därefter toppad med lite "smul", vilket blir jättegott på. Perfekt att bjuda på fikan! För fler riktiga sommarrecet, kika in mitt Baka Sockerfritt e-Magasin nummer 3!
 
Jag har en hel del att göra, och jag har inte hunnit baka på ett tag. Nu när jag idag faktiskt kom hem hyfsat i tid, blir det nog minsan lite bakning som kommer att stå på agendan. Jag hann som tur är med lite träning på lunchen, vilket var så skönt. Jag tycker ofta det är skönt att ha hunnit träna lite tidigare på dagen!
 
 
 
 

Jordgubbsmuffins - 6 stycken

 

Du finner receptet på www.bakasockerfritt.se

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0