bakasockerfritt

Min TV-debut (TV4 Nyhetsmorgon)

Läs originalinlägget på www.bakasockerfritt.se
 
Vilken morgon! Idag var ju dagen D, då jag skulle vara med i TV4 Nyhetsmorgon. Kvällen innan hade jag packat ordning allting, förutom kylvarorna förstås. Det resulterade i en resväska (med hjul givetvis), en ryggsäck och utöver det två stycken påsar. Jag skulle alltså ha med hur mycket som helst!
 
Imorse gick jag upp halv sex och jag och ina väskor tog taxi till TV4huset på Gärdet. Jag fick träffa Jenny Strömstedt (programledaren) och hon var verkligen hur trevlig som helst! Efter att ha ställt i ordning det mesta på bordet fick jag håret uppsatt i en enkel fläta och blev sminkad (fast ingen eyeliner, why???). 
 
Vid Nyhetsmorgons start, strax innan åtta, fick jag vara med en kortis och typ säga hej, samma sak strax över åtta, då jag satt vid bordet tillsammans med artisten Meja. Nästa gång jag syntes i bild ser ni i klippet nedan! Då började jag svänga ihop mugcake nummer 1 (en så kallad Mocca raspberry mugcake). Jag tycker klippet är helt okej, förutom en gång då Jenny frågar något om stevia, vilket resulterar i att jag tror jag sagt fel när jag säger vilken ingrediens jag använt, som i sin tur gör att mitt svar låter lite märkligt... Nåja, det var jätteroligt!
 
Tyvärr, tyvärr, så kommer en superstor nyhet gällande att omvalet inte blir av. Det leder till direktsändning från riksdagen och att de drar in någon politikerexpert. Eftersom detta måste få plats, så måste ju något annat åka bort. Ungefär den andra hälften av Nyhetsmorgon får alltså göras som total, och vi som skulle få vara med efter fick alltså inte vara med något mer. Och jag som hade förberett mina mugcakes och allt! Istället för att göra fyra stycken som skulle bjudas på, som först var tanken, blev det en halv (smeten av den första) som fick nå tv-rutan. 
 
Nåja, nu är de över, och det är väldigt, väldigt skönt. Det har varit lite stressande för mig om jag ska vara ärligt. Samtidigt som jag hoppas att jag får komma tillbaka, känns det lite jobbigt, eftersom då måste jag ladda upp IGEN! Jag kunde väl fått göra allt när jag väl peppat mig i flera månader? Men ska jag tänka positivt så fick jag fakriskt vara med en stund, bättre än inget alls. Och om jag får vara med igen, har jag då varit med i en och en halv gång! Och en till tanke: tänk om jag skulle ha gjort bort mig under mina resterane framträdanden? Då var det bara tur att det blev som det blev!
 
 
 
 

Det lilla köket innan sändning, där jag dukat upp nästan allt.

 

Bordet/köket  igen, fast från andra hållet.


Under sändning, då jag passade på att fota lokalen en snabbis och det illa utrymme där jag vistades då jag bakade.


Innan sändning, en bild på Jenny Strömstedt.


Klar för denna gång! Jag är påväg hem i taxi.

Kommentarer
Postat av: Ina

Jag såg dig och förstod sedan att man inte skulle få se mer pga nyheten. Vilken osis, låter som om det skulle varit jag! Men det jag såg såg fint och proffsigt ut!

2014-12-28 @ 13:54:12
Postat av: Ina

jo recepten, kommer de ligga på recept.nu?

2014-12-28 @ 13:55:11
URL: http://fyrtiotaggare.com
Postat av: alina

Åh va kul! :)

2015-01-04 @ 10:17:54
URL: http://oncelikethis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0