bakasockerfritt

Cashew- och dadelkakor

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Vad härligt att det är en röd dag imorgon, och därmed halvdag idag! Inte för att jag märker av det speciellt mycket, men det känns lite festligare på något vis! Dessutom började jag med uppsatsarbetet extra tidigt idag, just för att vi skulle kunna gå från skolan innan elva. Efter plugget blev det en härlig fika på espresso house!
 
Jag fick för några veckor sedan en förfrågan om att baka utan ägg och mandlar och med endast cashewnötter som nöt (kokos är ingen nöt). Då skapade jag dessa kakor! Bottnen är gjord på just kokos och cashewnötter, fylld med en kräm på färska dadlar och toppad med smält choklad. Riktigt smarriga och fina kakor!
 
 
 
 

Cashew- och dadelkakor – 4 stycken

 

Se receptet på www.bakasockerfritt.se!

 

 

 

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0