bakasockerfritt

Macadamiachokladcréme

Se orginalinlägget HÄR på bakasockerfritt.se!
 
Jag har gjort chokladcréme av hasselnötter, cashewnötter, mandlar, valnötter och nu även macadamianötter! Macadamianötter är väldigt feta och det behövs väldigt lite olja (om ens något alls) för att få den till en bra konsistens. Chokladcrémen är god att äta som den är, till exempelvis grädde eller som tillbehör till pannkakor, tårtor mm.
 
Idag har jag tränat, fikat med föräldrarna och ikväll blir till att ta en promenad med Lovisa! Jag tycker det ät jättemysigt att gå en sväng med en kompis, tiden går alltid ruskigt snabb och innan man vet ordet av man gått en bra bit!
 
 

Macadamiachokladcréme

 

120 gram macadmianötter
1 ½- 2 msk kakao
ca 2 msk stevia strö
1 krm vaniljpulver
2 tsk kokosolja

 

Mixa macadamianötter med en mixer (jag gör det lite i taget med en stavmixer). Macadamianötter är väldigt feta så det blir en ganska krämig ”smet”. Tillsätt resterande ingredienser (det går att utesluta kokosolja)och mixa tills allt blandas.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lana

Låter otroligt gott! Funderar på att beställa ett helt kilo med macadamianötter på bodystore.com...De är såååå goda! :)
Ska nu lägga in din hemsida på bloggen också! :)
Ha en fortsatt fin dag!
Kram kram
//Lana

Svar: De är väldigt dyra dock, iaf i vanliga livsmedelsaffärer! Vad glad jag blir över att du lägger in min nya blogg på din! Tack! Kram
Marja

2013-03-05 @ 16:45:39
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0