bakasockerfritt

LCHF-våfflor

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Nu är jag hemma från den mycket trevliga vistelsen på Stjärnholmsslott. Vi var 10 stycken som firade Arturs farfars 90-års dag, med middag, övernattning och trevligt sällskap. Artur och jag hade tur och fick tydligen det finaste rummet (fast vi blev bjudna på resan av hans pappa!). Måste säga att det var skönt att komma iväg en liten sväng, och därmed få lite välförtjänd avkoppling!
 
Alla vet väl att det är våffeldagen imorron? Jag lade upp ett rcept på bananvåfflor igår, men nu kommer ett mer LCHF-style. Mycket goda att äta med bär och grädde (eller ricotta som jag brukar göra)!
 
 

LCHF-våfflor – 3 stycken

2 ägg
4 msk vispgrädde
1 msk mandelmjöl
2 tsk fiberhusk
½-1 tsk stevia strö
½ krm vaniljpulver
ev lite, lite salt

 

Vispa lätt ihop alla ingredienser. Låt gärna våffelsmeten svälla i ca 5 minuter. Lägg en klick smör i våffelgärnet och pensla gärna med smör, så att det blir jämnt fördelat.  Grädda våfflorna i gärnet i  ca ½ minut. Servera med grädde/ricotta och bär!

 

 


Kommentarer
Postat av: Lana

Gott, gott! Får se om jag får nån tid idag att göra våfflor...
Det gick inte denna gång heller att kommentera på din hemsida... :(
Ha en fin dag!
Kram kram
//Lana

2013-03-25 @ 07:28:07
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0