bakasockerfritt

Kokoskakor med chokaldbitar

Jag lovade en läsare att lägga upp receptet på mina kokoskakor jag bakade tidigare i veckan. Här kommer receptet! Jag har blandat riven kokos med bland annat hasselnötter och choklad. Ta den typ av choklad du tycker är godast! Tänk på att välja ekologisk riven kokos, då jag har sett att de har lägre kolhydratsinnehåll. Och för alla andra fördelar ekologiska produkter för med sig såklart!

 

 

 

 

Kokoskakor med chokaldbitar – 8 stycken

 

25 gram rumsvarmt smör
1 dl riven kokos
1 dl mandelmjöl
2 msk stevia strö
1 krm vaniljpulver
15 gram hasselnötter
10 gram sockerfri choklad

 

 

Sätt ugnen på 175 grader. Finhacka hasselnötterna och hacka chokladen. Blanda detta med resterande torra ingredienser. Blanda till sist noga med det rumsvarma smöret. Forma åtta stycken kakor av degen och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i ca 8-10 minuter.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lana

De här kakorna låter helt i min smak! Kanske blir det kakor till nästa helg då! :)
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

2013-03-03 @ 17:51:17
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: merima

Hej!
Jätte inspirerande och fin blogg! :)
Jag undrar vad det är för sockerfri choklad du oftast använder dig av? Vilket märke och ungefär till vilket pris?
Kram

Svar: Tack! Jag köper stevia-choklad från märket cavalier. Jag användermig av den mörka och den ljusa med hasselnötter. De kostar 30 kronor och är köpte på ica maxi (nacka).
Marja

2013-03-03 @ 18:37:55
URL: http://meriimas.blogg.se
Postat av: milla

Vilka härliga kakor choklad och kokos:)

2013-03-03 @ 19:51:10
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Jag älskar kakor... de är farligt goda i alla sorter och format! Allt du gör ser så gott ut.

Svar: Tack, det var väldigt kul och uppmuntrande att höra!
Marja

2013-03-03 @ 20:25:44
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Kristine

Åh, nå ble jeg glad! Takk for oppskrift, den skal prøves så fort som mulig! :D
Jeg lurer på en ting: Finner du på alle oppskriftene dine selv? Du er veldig inspirerende!
Klem

Svar: Vad roligt, tack!! Jag kommer på det mesta själv! Ibland hittar jag något recept i en tidning/bok som jag gillar och gör om.
Marja

2013-03-03 @ 20:34:32
Postat av: Kristine

Veldig imponerende, stå på!
Og for meg som ikke tåler gluten, er bloggen din midt i blinken! :)

2013-03-03 @ 21:21:05
Postat av: Lindy

Gjorde dessa kakor för en stund sen. Råkade pulvrisera chokladen i mixern istället för att finhacka den. Den Smeten kan man ju lätt använda till chokladbollar! Kakorna blev också goda men stelnar inte så bra men det beror kanske på pulverchokladen. .

Svar: Jag tror inte att det ska spela någon roll! Jag brukar kakorna få vila på pålåten i ett par timmar tills de är ritkgit hårda!
Marja

2013-03-16 @ 18:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0