bakasockerfritt

Chokladkakor med kaffesmak

Jag kommer allt mer sällan skriva i denna blogg, så jag föreslår att ni följer med till min nya hemsida www.bakasockerfritt.se!
 
Jag hade en underbar påskafton, utan krav eller måsten. Tänk om varje dag kunde vara så! Fast det kanske hade blivit tråkigt i längden. Vad var det Alfons farmor sa? Något om att man måste ha tråkigt för att ha roligt, tror jag bestämt. Biofilmen jag såg igår kväll var "Du gör mig galen", och var utan tvekan en av de bättre filmerna jag sett. Tur att jag valde just den att se på påskafton! Än är påsken inte slut, och jag fortsätter att baka :) Jag vill förresten påpeka att idag är sista dagen för "NuNatural Stevia"-tävlingen!
 
Jag tycker kaffe i kakor är jättegott, även om det starkaste jag kan dricka är en latte macchiato (hälften så stark som en latte). Här har jag bakat småkakor som jag malt/mortlat snabbkaffepulver i. Gott är även att kombinera kaffemsaken med choklad!
 
 
 
 

Chokladkakor med kaffesmak – 4 kakor

 

25 gram rumsvarmt smör
½ dl mandelmjöl
2 ½ msk riven kokos
1 1/3 msk stevia strö
1 – 1 1/3 tsk kakao
2/3 krm snabbkaffepulver

 

Stöt kaffepulvret i en mortel. Blanda alla ingredienser med varandra till en deg. Rulla fyra bollar av degen och platta ut på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i 150 grader i cirka 12 minuter.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Amy's piece of cake

Spännande med ny bloggadress, jag följer dig! :) Gott med kakor och det du gjort här nedan bountybollar alltså... mums!

2013-04-01 @ 20:46:43
URL: http://amyspieceofcake.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0