bakasockerfritt

Chokladkaka med avokado - igen

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Ni missade väl inte tävlingen i förra inlägget där ni kan vinna fyra flaskor av smaksatt stevia (naturliga smaksättningar) från NuNaturals? jag har testat dessa produkter med gott resultat. Jag gjorde om en av mina absoluta favoritkakor, nämligen chokladkaka med avokado, och använde mig av en blandning av deras flytande stevia (naturell) och av deras sockerersättnmingsströ (kallad PreSweet Tagatose, 92% sött som socker). PreSweet Tagatose går bra att ersätta mot stevia strö eller liknande, då de nästan har samma sötningsstyrka. För att se det ursprungliga receptet kolla HÄR!
 
 
 

 

Chokladkaka med avokado

 

3/4 mogen avokado
1 ägg
1 dl mandelmjöl
3 msk riven kokos
3 msk hasselnötmsjöl
3 msk kakao
½ dl mjölk
3 msk NuNaturals PreSweet Tagatose (eller stevia strö)
ca 15 droppar NuNatrurals Vanilla Stevia
1 tsk bakpulver



Sätt ugnen på 175 grader. Mosa en avokado och blanda ner de torra ingredienserna. Tillsätt ägget och mjölken och rör om väl. Bröa en springform av mindre storlek (12 centimeter) och häll i smeten. Grädda i mitten av ugnen i ca 13 minuter. Låt kakan stå till sig i minst ett halv dygn (alternativt grädda kakan några minuter extra).

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lana

Din fina berömda och smarriga kaka! Nu måste jag baka den igen! :)
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

2013-03-27 @ 18:23:00
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0