bakasockerfritt

Bananvåfflor

Se orginalinlägget på www.bakasockerfritt.se!

 

Jag blir tokig på min dator som bara vill bråka med mig! Vissa dagar så vägrar den koppla upp sig mot internet över huvudtaget. Det stör verkligen både mitt skolarbete och bloggande. Kanske är dags att köpa en ny snart (eller lämna in den. frågan är om det är värt...) Nu är jag påväg för att fira Arturs (min sambos) farfar på ett slott, där vi ska stanna över natten. Det ska bli riktigt spännande!

 

Snart är det ju förresten våffeldagen (dvs på måndag)! Jag har testat mig fram med lite olika sorters våfflor, och igår gjorde jag goda bananvåfflor! Mums!

 

 

Bananvåfflor – 3 stycken

 

100 gram banan
2 ägg
4 msk vispgrädde
1 msk mandelmjöl
4 tsk kokosmjöl
1 krm vaniljpulver

 

Mosa banan och vispa ner övriga ingredienser. Lägg en klick smör i våffelgärnet och pensla gärna med smör, så att det blir jämnt fördelat.  Grädda våfflorna i gärnet i  ca ½ minut. Servera med grädde/ricotta och bär!

 

 


Kommentarer
Postat av: Lana

Så gott med banan i smeten! Mums!
Ha en toppen dag!
Kram kram
//Lana

2013-03-23 @ 15:59:14
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Margot

Ser jättegott ut, kan vara dags att grädda lite våfflor igen:)
Ha en fin lördag!
Kram
Margot

2013-03-23 @ 16:25:50
URL: http://mammasdeli.blogspot.com
Postat av: Fröken Nilsson

Ser ljuvligt ut!!

2013-03-24 @ 18:47:33
URL: http://frokennilssonskok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0