bakasockerfritt

Falsk sockerkaka med jordgubbar

Läs originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Jag älskar att äta frukost ute (och med ute menar jag inte hemma, även om utomhus också är härligt). Det är så mysigt på något sätt, samtidigt som det känns lyxigt! Idag blev det espresso house, vilket är en gammal goding jag nog aldrig kommer att tröttna på. Jag har även varit på en volontärintervju, då jag anmält mitt intresse för att volontärarbeta (både i Stockholm och i området där jag bor). Ska bli spännande att se om jag hittar något som passar bra!
 
Idag bjuder jag på en riktig sommarkaka! Jag bestämde mig för att göra ett sockerkaksliknande recept, och eftersom jag hade svenska jordgubbar hemma använde jag mig dessutom av dessa godbitar. Kakan blev riktigt saftig (känn med en sticka när du gräddar den) och perfekt söt med de färska jordgubbarna. Denna jordgubbskaka är helt enkelt perfekt i sommar- och jordgubbstider, och varför inte till midsommar?
 
 
 
  

Falsk sockerkaka med jordgubbar

 

Läs hela receptet på www.bakasockerfritt.se!

 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Living by Miriam

Allt ser ju såååå himla gott ut. Vill genast baka allt ;)

2013-06-19 @ 16:35:53
URL: http://livingbymiriam.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0