bakasockerfritt

Rabarbergrottor

Läs originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Jag har gjort både blåbärsgrottor och hallongrottor. Nu när det är rabarbertider, tycker jag även det är hög tid att testa på rabarbergrottor! Rabarberröran som läggs i kakans mitt gör jag enkelt genom att sjuda rabarberbitar (skalade såklart) med vispgrädde, och då och då röra tills rabarbern blir mjuk och "löses upp". De är mycket goda och jag kan varmt rekommendera dessa till rabarberälskaren. Och även till dom som inte älskar rabarber om jag ska vara ärlig! Rabarbern har en så mjuk och mild smak här.
 
 
 

 

Rabarbergrottor - 8 kakor

 

Spana in hela receptet på www.bakasockerfritt.se!

 

 

 
 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0