bakasockerfritt

Mazarinkaka med banan och choklad

Se originalinlägget på www.baksockerfritt.se!
 
Nu är jag precis hemkommen från jobbet. Idag är en av de där dagarna då jag kommer hem direkt från arbetet, vilket faktiskt känns lite lyxigt! Det är inte allt för ofta det händer. Jag har en del att göra, så det passar dessutom bra! Jag hann handla också, och jag handlade ingredienser till en smart grej som jag ska baka till ett födelsedagskalas som ska servera gluten-, mjölk, nöt- och äggfria saker (pga. allergi alltså), jag ska ta med mig havrebollar av glutenfria havregryn, mjölfritt margarin och havredryck! Återstår att se om det blir ätbart bara...
 
Gluten slipper jag förstås mer än gärna! Men ägg, nötter och smör skulle jag ha riktigt svårt att låta bli i mitt vardagliga liv! Och här nedan visar jag dessutom en kaka med just dessa tre ingredienser... Bakverket är en mjuk kaka som jag smaksatt med bittermandelarom (tror att en droppe motsvarar 1 bittermandel) och mosat ner en stor bit mogen banan i. jag tycker att mazarinsmaken tillsammans med banansmaken är mycket god, och att även toppa det hela med choklad bli enligt mig ommöjligt ännu bättre! I kakan har jag valt att även ha  finhackade cashew- och pistagenötter (rostade och saltade), men de går såklart bra att ersätta mot en annan valfri nöt.
 
 
 
 

Mazarinkaka med banan och choklad

 

Ni finner hela receptet på www.bakasockerfritt.se!

 

 

 
 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0