bakasockerfritt

Tävling - Kung Markatta ekologiska produkter

 
Jag har fått göra sex stycken recept till Kung Markatta och därmed fått lov att lotta ut lite ekologiska produkter till er kära läsare! Nu kan ni vinna ett paket med mandelmjöl, kokosmjöl och lakritspulver. Dessa produkter är helt nya i Kung Markattas sortiment!
 
Jag tänkt att de som vill tävla kan skriva varför de vill vinna paketet (exempelvis kan ni berätta vad ni vill baka). Glöm inte att skriva mail/bloggadress så jag kan nå er. Tävlingen fortätter hela veckan ut och slutar söndag klockan 24. Sex läsare blir vinnare!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag tänkte att denna vecka skulle få bestå av recept som jag skapat till Kung Markatta. Dessa är några av mina absoluta favoriter och stoltheter!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken trevlig vinst! Jag måste alltid ha dessa produkter hemma så jag kan baka när lusten infinner sig...för det där kaksuget har man ju inte längre på samma sätt. Man vill bara äta gott och nyttigt! Just nu känner jag för att baka en lakritskladdkaka...därför behöver jag vinna! :)

2012-09-24 @ 17:27:39
Postat av: Anonym

Kan ju vara bra att presentera sig också ;) Linda heter jag och är ofta här inne och skaffar inspiration.

2012-09-24 @ 17:29:00
Postat av: Mårtenssons kök

Så kul att du fått bidra med recept, grattis!
Vi är gärna med och tävlar, lakritspulver har vi läst så mycket om så vi är så nyfikna på det nu (ja, de andra påsarna också såklart). Funderar på att prova att göra glass på pulvret, låter som en smarrig idé:)

2012-09-24 @ 17:31:20
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Cammie B

Hej! Det hade ju varit hur bra som helst att vinna!
Anledningen jag har är att det har varit ett kaos med detta bakande, haha. Lång historia (försök till att bli) kort.
Jag har inte ätit kakor, godis, läsk etc. på minst 4 år nu. Sen hittade jag din blogg - mina unningsdagar är lösta! hihi.
Sen ska jag gå och köpa ingredienserna: jag har (utan att överdriva) varit inne i typ 4/5 olika mataffärer för att hitta rätt (har inte gjort det än). Med andra ord har det varit liknande Indiana Jones-jakt!

Idag skulle jag baka din till synes jätte goda blåbärskaka med smetana. Det gick jätte bra (tror jag) med att blanda och tillaga. Jag fyrdubblade då min form var lite större än en 12cm. Sen överlämnade jag de sista 5 min till pojkvännen. Det enda han skulle göra var att kolla med en sticka ifall den var färdig och sen ta ut den och vända på den på ett fat. Det var inte klar så han lätt den var inne i 15 min till. Sen tog han ut den (utan att kolla ifall innehållet var klart). Så halva kakan hamnade tydligen över halva köket.

Så vill gärna ha en perfekt kaka någondag och njuta av ett lite mer hälsosammare unnande! Tack, ha det bra :D

2012-09-24 @ 18:19:06
URL: http://cthis.blogg.se/
Postat av: Fröken Nilsson

Halloj!!
Oh va spännande ;) tänk om jag vinner!!!
Då ska jag göra en lakritspannakotta!!
Lr kanske bara smaksätta mina nötbollar med lakrits.....sa jag att jag ääälskar lakrits och det är nog det jag saknar mest nu...

2012-09-24 @ 18:23:37
URL: http://frokennilssonskok.blogspot.com
Postat av: Charlie

Oh jag skulle vilja vinna dessa då jag använder väldigt mkt av deras produkter till min Atkins kost när ekonomin väl tillåter dt . Gått ner nästan 63 kg på egen hand och tycker detta skulle vara pricken över iet

Ps din blogg e awesome

2012-09-24 @ 18:50:34
URL: http://mscharlie.blogg.se
Postat av: Hanna

Hej! Jag vill vinna eftersom jag är student med begränsad ekonomi. Har alltid älskat att baka men oftast blir det traditionell bakning med socker och vetemjöl. Jag bakar ofta till mina vänner men själv tål jag inte riktigt av mjöl och socker. Har en mag- och tarmsjukdom som tack och lov har blivit bättre av lågkolhydratskost och renare livsmedel.

Mandelmjölet skulle jag använda i våfflor med bär och grädde.
Kokosmjölet kanske kan användas i en smarrig pizzabotten.
Lakritspulvet hade kanske passat i en riktigt god chokladtryffel. Lakrits och choklad är en väldigt god kombination :)

Där var mitt tävlingsbidrag :) Ha det fint!
//Hanna

2012-09-24 @ 19:11:44
Postat av: Johanna

Hej! Åh vilken härlig tävling. Jag vill vinna främst för att jag letat överallt efter lakritspulver utan att hitta det. Sen skulle jag vilja göra en lakritspannacotta med liten touch av hallon.

Tack för en trevlig blogg!

2012-09-24 @ 19:23:17
Postat av: Mathilda - PHOTOGRAPHS

Härlig blogg!
Har du kanske lust med ett bloglovinbyte? :)

2012-09-24 @ 19:26:36
URL: http://bymathilda.se
Postat av: Anna E

Den här tävlingen vill jag inte missa!
Det vore underbart att vinna lite produkter, gillar ekologiskt och bakgrejerna är inte superbilliga för en fattig student :) Jag har fallit handlöst för din toscakaka, har testat den i lite olika varianter..så den skulle jag baka, sen skulle jag vilja experimentera fram ett bra recept på pizzadeg och paj!

2012-09-24 @ 19:28:27
Postat av: Fembarnsmamma

Skoj med tävling :)) Mandelmjöl använder jag gärna för att göra nyttiga chokladbollar till barnen och kokosnötmjöl är ju bra i allt möjligt tex. kladdkaka!! Lakritspulver låter spännande.....

2012-09-24 @ 20:24:46
URL: http://iminlilla.blogspot.com/
Postat av: Lana

Kung markatta är verkligen bra märke! Mycket bra produkter och högt kvalitet!
Men jag ska INTE tävla...för jag tycker inte om lakritssmak och har överhuvudtaget svårt för denna smak... får t.o.m. huvudvärk av det... Hade det varit utan lakritspulver hade jag tävlat så klart! ;)
Ha en fin kväll!
Kram kram

2012-09-24 @ 20:26:16
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Andrea

Åh, jag vill vinna för att jag gillar att prova nya varianter av traditionella recept som kanske i vanliga fall är baserade på vetemjöl. Sen har jag alltid gillat det ekologiska och rena med produkterna från Kung Markatta. Om jag vann skulle jag nog svänga ihop tårta för att fira!

2012-09-24 @ 20:33:35
URL: http://friskusen.blogg.se
Postat av: Sofie

Hej! Jag vill gärna vinna varorna då jag älskar ekologiska varor och dessutom har börjar med lågkolhydratkost. Min sambo är inte lika nöjd som jag med detta, och han saknar lakritsgodis mest av allt. Skulle jag vinna paketet bakar jag lakritskola, en hallonpaj och ett matbröd!! :-D

2012-09-24 @ 20:40:17
URL: http://ofiie.blogg.se
Postat av: Tina

Åh vad jag skulle bli glad om jag vann detta. Jag alltid velat baka macarons och älskar lakrits så varför inte kombinera dessa två.
Har endast provat att baka dessa läckra saker en endaste gång o då malde jag mjölet själv, vilket inte blev så lyckat. Om det sen beror på det eller nåt annat ska jag låta vara osagt men skulle hemskt gärna vilja prova igen.

2012-09-24 @ 21:15:33
URL: http://dalkullanstartor.blogg.se/
Postat av: Antonia

Jag har under en väldigt lång period lidit av en ätstörning, och har kämpat länge mot den. Den har med hjälp av ett ätstörningsteam, och egen jävlaranamma avtagit succesivt, men det har tagit lång tid för mig att njuta av mat igen. Jag har äntligen börjat baka och laga mat igen, som jag fullkomligt älskade innan. Att få testa kung markattas nya produkter skulle vara grymt kul, men också ännu en liten draghjälp till att kunna fortsätta att tycka mat och bak är kul, och inte falla tillbaka.

Jag är sjukt nyfiken på lakritspulvret! Pulvret skulle jag blanda ned i en hallonmuffin jag gör ibland, baserat främst på mandelmjöl istället för vete, samt kokosfett istället för smör. Dessa blir riktigt sega istället för "kakiga". Jag skulle även vilja prova att blanda ned pulvret i min hemmagjorda musli! Men nötmjölerna skulle jag fortsätta använda precis som jag gör nu: i pannkakor, grytor, bakverk, bröd, mm. :-)

2012-09-24 @ 22:28:24
URL: http://fullfrulle.blogg.se
Postat av: Frida P

Jag hade velat vinna då jag som fattig student inte direkt har råd med de ekologiska och bra produkter som jag hade velat köpa. Har ätit LCHF i 1 ½ år och gått ner 20 kilo, har bara några kilo kvar till målvikt och har hittills undvikit att göra bröd, bakelser, kakor osv på LCHF men ser fram emot att kunna experimentera och unna mig sådant nu när jag är nära min målvikt! Lakrits är en av mina stora passioner så med den hade jag gjort allt från lakritsglass till kladdkakor och pannacottor, kokos och mandelmjölet hade jag använt för att baka alla möjliga sorters kakor såsom schackrutor (gammal favorit)och olika mjuka kakor.

2012-09-24 @ 22:34:57
Postat av: Katarina W

Har hittat hem!!!! Underbara recept har du på denna blogg!!! Jag vill gärna vinna. Lakrits/chokladmousse hade varit spännande att få göra!!// Katarina

2012-09-25 @ 00:08:40
Postat av: Katarina

Jag är gärna med och tävlar! Mandelmjöl har jag använt en hel del i bakning och gillar det mycket. Kokosmjöl har jag länge velat testa i bl.a. pannkakor/våfflor, chokladkaka...Lakritspulver i kladdkaka, chokladpraliner, frosting, glass...Tack!
Vad roligt att du gjort recept till Kung Markatta!

2012-09-25 @ 04:26:57
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Maria

Kung Markatta har jättebra produkter men just dessa har jag inte sett än .. Lakritspulver ska vara gott i just pannakotta, mousse eller i kladdig chokladkaka tillsammans med mandelmjölet!! Kokosmjöl skulle jag göra kokosplättar av .. SÅ visst vill jag tävla här hos dig!!
Ha en skön dag!
=)

2012-09-25 @ 06:06:18
URL: http://mariasfavoriter.blogg.se
Postat av: patrik

Kul vinst!!lakritspulver är alltid uppskattat!!

2012-09-25 @ 08:02:25
URL: http://www.sportochspelkocken.se
Postat av: Gloria

Har velat testa lakritspulver länge men aldrig sett det i affärerna här i stan. Om jag vann skulle jag helt klart testa att göra sockerfria macarons med lakritssmak!

2012-09-25 @ 12:25:38
Postat av: Madde K

Oh vad kul! Jag skulle hemskt gärna vilja prova de två mjölen, både för att min kille älskar kakor och bröd och med de mjölen hade jag kunnat baka lite nyttigare till honom, tex pannkakor och "muffins" :) Sedan skulle jag själv älska att prova lakritspulvret i diverse kakor och bakelser och även som "fluff" med kvarg och grädde kanske...hmmm :-) Kan ha mycket skoj med detta!

2012-09-25 @ 14:09:17
URL: http://maddeswellbeing.blogg.se
Postat av: Camilla - Glassriket

Åh, jag satt just och fantiserade om att göra en citronkladdkaka toppad med lakritsglass... det lät som en kombination som nog skulle vara smarrig. Dessvärre var det slut på lakritspulver nere på Ica :( Därför skulle det vara trevligt att vinna en burk med sådant.

2012-09-25 @ 14:15:40
URL: http://www.glassriket.se
Postat av: Anonym

Hej!!
Å vad roligt med tävling!!
Jag vet precis vad jag skulle försöka mig på. Lakridsfudge!! Har en liten tanke på hur det borde gå att få till. Längtar efter att få fatt på lakritspulver så jag kan prova.
Min andra ide är en mjuk kaka med lemoncurd och lakrits topping. Det skulle jag göra med mandel-och kokosmjölet.
Hoppas på tur!
Tack för en fin blogg!
Mvh Anna Haeggman

2012-09-25 @ 14:25:46
Postat av: Anna Haeggman

Hej!!
Å vad roligt med tävling!!
Jag vet precis vad jag skulle försöka mig på. Lakridsfudge!! Har en liten tanke på hur det borde gå att få till. Längtar efter att få fatt på lakritspulver så jag kan prova.
Min andra ide är en mjuk kaka med lemoncurd och lakrits topping. Det skulle jag göra med mandel-och kokosmjölet.
Hoppas på tur!
Tack för en fin blogg!
Mvh Anna Haeggman

2012-09-25 @ 14:27:26
Postat av: Cissi

Va roligt :) - Grattis!

2012-09-25 @ 15:07:54
URL: http://cissif.blogg.se
Postat av: Mona

Åh vad gärna jag skulle vilja vinna det paketet! Jag älskar din päron & Kaneltårta och gör den nästan varje helg. Tom tonårssonen tycker den är toppengod! Synd att ingredienserna är så dyra! Och lakritspulver..... ojojoj... Jag ÄLSKAR lakrits! Men sen jag började med lchf har det ju av förklarliga skäl blivit lite tunt på den fronten. Åh vad skulle jag inte kunna göra för smarrigt med den..? Är säker på att det finns nåt supermumsigt bland dina recept! ;p

2012-09-25 @ 19:51:24
Postat av: sandra e

Jag älskar att baka, experimentera, att fika och så klart att bjuda alla jag känner på det jag bakar. MEN på senare år har jag blivit känslig mot socker och vitt mjöl, mitt blodsocker och mage klarar det sämre, tyvärr! Dessa produkter skulle jag vilja unna mig, men känner att ekonomin inte räcker till tyvärr...
Sedan är jag en riiiiktig lakritsälskare som skulle prova detta pulver i allt. I matlaging, hemgjorda chokladpraliner,kladdkaka, småkakor, glass, pannacotta och även i gröten!
Av kokosmjölet och mandelmjölet skulle jag kunna följa dina underbara recept till punkt och pricka!=P (har varit tvungen att byta ut kokosmjölet)
Sedan skulle jag även unna mig att baka olika sorters bröd, pannkakor och våfflor med dessa mjöl.
SÅ underbart spännande och smarta produkter!

2012-09-25 @ 21:42:23
URL: http://bodyandsoul.bloggplasten.se
Postat av: Linda H

Hej!!

Vilken fin fin tväling!!!
Jag försöker alltid se till så att jag har både mandelmjöl och kokosnötsmjöl hemma, jag gillar att baka och när jag bakar med dessa mjöl sorterna mår jag som bäst, jag känner mig mindre uppsvälld, få mer energi, min mage är gladare osv så det är därför jag vill vinna detta pris för min egna hälsa och välmåendes skull.
SOm krydda på det hela skulle jag gärna vilja testa att göra en lakridspannacotta då lakrids är min favvogodis smak.

2012-09-26 @ 08:54:58
Postat av: Caroline

Åh vilken underbar tävling!

Jag älskar att baka men "med åren" så har jag blivit mer och mer känslig och nu kan jag varken äta gluten eller mjölk. Socker är jag också extremt känslig emot så därför passar det så bra att jag har funnit din blogg! Hurra för stevia och hurra för dina underbara recept! Dock är det så att där jag bor är det himla svårt att få tag i rätt produkter för att kunna baka och jag hade enbart tur när jag hittade stevia sockret så då skulle det passa jättebra att vinna dessa passade bakmjöler och det spännande lakritspulvret!

Tack för en otroligt inspirerande blogg!

2012-09-26 @ 11:23:49
URL: http://awesomecaroline.blogg.se
Postat av: Mirna

Jag skulle utan tvekan prova att baka dina kärleksmums, har varit sugen på dem länge :)
Det hade också varit kul att prova att göra glass med hallon och lakritspulver.

Tack för en bra blogg, med massa inspirerande tips!

2012-09-26 @ 12:32:39
Postat av: Anna

Hej!

Jag skulle vinna detta då jag fått min pappa att börja äta mindre socker och mjöl. Han har hittills fått riktigt goda resultat, men jag märker allt på honom ibland att han saknar något gott fika till kaffet. Har tyvärr inget utav dessa saker hemma och jag skulle absolut vilja testa dina kärleksmums, de ser verkligen gudomligt goda ut!!

Tack för en superbra blogg med massa härliga recept!

Hälsningar Anna Ljungsberg

2012-09-26 @ 15:31:04
Postat av: Mia

Åh vad kul med en tävling & som dessutom inspirerar till ett sundare liv och skaparglädje! Jag skulle försöka mig på att baka ngn form av biskvi med lakritsmak. Typ ngn macaroon...åhh vad gott!!

2012-09-27 @ 13:33:14
Postat av: Anna

Åh vilken rolig tävling!
Jag har läst så mycket om mandel- och kokosmjöl och är jättesugen på att prova dessa i pannkakor, kakor och olika mellanmål. Studerar till dietist och vill ju självklart prova allt nytt och hälsosamt som dyker upp i affärerna.
Men som student har man ju inte mycket pengar att lägga på sådana här specialprylar tyvärr... Därför skulle jag gärna vilja vinna detta paketet! :)
Tack för fin blogg!

2012-09-27 @ 22:07:13
URL: http://annasmatkoll.blogspot.se/
Postat av: Sonja

Vad roligt med tävling! :)
Efter att ha sett ditt recept på kärleksmums vet jag dessutom PRECIS vad jag skulle baka ifall jag skulle vinna! Dina kärleksmums är ju inte från denna värld, SÅ goda ser de verkligen ut! :)
Även lakritspulvret låter spännande, då skulle jag nog ta och göra lakritsglass, någonting jag verkligen tycker är gott! Men testa med kokosmjölk istället för grädde! :)

2012-09-28 @ 07:45:38
URL: http://www.motionwellness.blogspot.se
Postat av: Lillen

Hej!
Jag har för inte så länge sedan hittat till din blogg och blivit helt över förtjust! Har lust att baka ALLT! Grejen är den att min 3 åriga dotter älskar att hjälpa till med matlagning o bakning - och då gör jag ju gärna enl de hälsosammare varianterna. Eftersom det blir en hel del bakning blir det lätt för sockerstint... Du har underbara recept, kommer def att fortsätta följa bloggen! Skulle även gärna se recept på "saltiga bakverk"

2012-09-28 @ 09:52:15
URL: http://Thereallifeblogger.wordpress.com
Postat av: Marie

Jag vill gärna vinna ett paket från Kung Markatta. Jag älskar att bara och försöker äta lchf. Sonen är glutenintolerant o maken älskar allt jag bakar. Så nu när det snart är kanelbullens dag tänkte jag försöka mig på kanelbullar med mandelmjöl och kokosmjöl. Lakritspulvret får vi spara till muffins.

2012-09-29 @ 13:55:34
Postat av: Ingrid

Biskvier med fyllning av smörkräm smaksatt med choklad och lakrits...

2012-09-29 @ 14:19:36
Postat av: Marielle

Jag har alltid varit ett sockerfreak, sedan barnsben. Älskar att baka, gör det flera gånger i veckan. För snart 2 månader sedan har jag ätit Lchf och mår så himla bra men vill fortfarande baka... Fick dessutom en KitchenAid från min man och väninna, som gjorde att jag började tvivla på om jag kunde fortsätta med Lchf. Men jag bestämde mig för att kunna laga lika goda bakverk socker- och glutenfritt istället! Det är en utmaning, men det känns riktigt bra!
Skulle vara riktigt uppskattat med Kung Markattas varor, jag har alltid mandelmjöl och kokosmjöl hemma , men jag måste erkänna att jag är lite rädd för lakritsen. Men nu testar jag ju alla gränserna, så varför inte ge lakrits en chans?
Tack för en inspirerande blogg!

2012-09-29 @ 14:55:53
Postat av: Lisa Brännström - Dressage By Lisa

Åh, vilken underbar tävling! Jag skulle så gärna vilja vinna då jag fullkomligt älskar bakverk och allt sött, men jag har även lätt för att gå upp i vikt. Jag är en väldigt hälsosam person och tänker mycket på vad jag stoppar i mig, men jag vill så gärna äta gott också och njuta. Hittade din blogg och det har varit perfekt för mig! Skulle därför vilja vinna, för att kunna fortsätta njuta av att äta gott med utan dåligt samvete. Och kunna baka alla dina smarriga recept!

2012-09-29 @ 19:59:41
URL: http://dressagebylisa.blogg.se
Postat av: marie andersson

Å vilken superbra tävling! =)
Mandelmjöl har jag köpt en gång och gillar det skarpt! Lakritspulvret har jag stått och tittat på sååå många gånger i affären men varje gång har snålheten tagit över och jag har traskat hem utan burken varje gång. När jag inte är student längre, då kommer såväl mandelmjöl, kokosmjöl som lakritspulver hamna i korgen, kanske även tidigare nu när jag är med här och tävlar =)
Läste senast idag ett recept där lakritspulver stod med, ska bli så spännande första gången jag provar på det, verkar ju vara supergott :p

2012-12-30 @ 21:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0