bakasockerfritt

Pannkakor

Jag har börjat göra en hel del pannkakor på senaste tiden. Det är väldigt enkelt att göra och gott att äta! Det finns en hel del pannkaksrecept därute, men jag gjorde ett som passar mig perfekt. Receptet blir på tre minipannkakor (eller stora plättar) och passar bra som mellanmål! Vill du så dubblar du satsen och äter extra mycket tillbehör för att göra en frukost eller lunch. Närmare jul kommer jag nog smaksätta med saffran och pepparkakskryddor!
 
 
 
 
Pannkakor - 3 minipannkakor
 
1 ägg
1 msk mandelmjöl/hasselnötsmjöl
2/3 tsk kokosmjöl
2/3 tsk fiberhusk
½ dl mjölk (sojamjölk)
 
Valfritt: bakpulver, sötning, salt
 
Alternativ att servera till: ricotta, vispgrädde, honung, bär, banan, sötning
 
Smör att steka i
 
 
Knäck ett ägg i en bunke. Häll i de torra ingredienserna och vispa med en vanlig visp. Tillsätt mjölken och vispa tills alla klumpar försvinner. Tillsätt mer mjölk om smeten blir för tjock. Stek pannkakorna som vanligt och lägg en klick smör i en stekpanna innan varje stekning. Servera gärna varma med valfritt tillbehör (jag kör ofta på ricotta, hallon och honung).
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cilla

Gott, jag älskar pannkakor :)

2012-11-10 @ 17:58:39
URL: http://lovedanceandlipstick.blogspot.com
Postat av: Anna

Mums, ser väldigt gott ut. Pannkakor är ju så gott!
Håller med dig, satsumas är ju så mumsigt :D Gillar dock inte när de börjar bli dags för clementiner, tycker de är för söta.

2012-11-10 @ 18:59:36
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Vonskareng

Själv är jag nedkärad i VÅFFLOR hoho! Kanske går att göra dessa i ett järn?

Svar: Det tror jag absolut! Har dock inte testat så kan int elova något ;)
Marja

2012-11-11 @ 10:55:29
URL: http://vonskareng.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0