bakasockerfritt

Kanelkakor

Har jag kort om tid älskar jag att baka småkakor, de är ju så himla lättbakade! Ofta behövs bara en enda skål där alla ingredienser slängs ner i och blandas. Forma kakor, in i ugnen i ca 10 minuter. Hur enkelt och hur gott som helst! Denna gång blev det småkakor med kanelsmak. Snart ska jag även testa att göra något liknande med pepparkakskryddor!

 

Idag är det en lugn dag för mig. Dagen började med en frukost från Gateau. På dagen har jag jobbat en kort pass på min praktik. Och när ni läser detta kör jag gärnet på ett steppass (tidsinställt inlägg)!

 

 

 

 

Kanelkakor – ca 14 till 16 stycken

 

50 gram rumsvarmt smör
1 1/4 dl mandelmjöl
2- 3 msk stevia strö
4 msk riven kokos
1 krm vaniljpulver
1 tsk kanel

 

Blanda alla ingredienser med varandra tills smöret är väl utblandat och du får en deg. Forma degen till två längder och platta ut dom. Skär längderna i snittar och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 8- 10 minuter.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna Haeggman

Ser gott ut!
kolla gärna mina pepparkakssnittar. De är jätte goda och lättbakade.
http://annahaeggman.devote.se/blogs/22991502/recept-paa-pepparkakssnittar.htm

Mvh Anna

2012-11-08 @ 18:27:43
URL: http://annahaeggman.devote.se
Postat av: Amy's piece of cake

Låter så gott med kanelkakor. Älskar den här tiden som kommer framöver... nu kommer det bakas en hel del på bloggarna med kanel, kardemumma och även en hel del saffran, härligt härligt! :)

Svar: Håller med till 100%! Älskar julkänslor :)
Marja

2012-11-10 @ 15:17:21
URL: http://amyspieceofcake.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0