bakasockerfritt

Nyttiga chokladbollar


Jag fortsätter med chokladbollsbakandet. Denna gång gjorde jag mitt nya recept på chokladbollar med bas på färska dadlar och kokos.

Ingredienser till ca 10 st chokladbollar:
100 gram färska dadlar (sjukt mycket godare än torkade)
50 - 100 gram kokosflingor
20 gram havregryn (jag kör på fiberhavregryn)
1 msk smör
kaffe efter smak
ev ett par tsk sötningsmedel efter smak (jag använde mig idag faktiskt av en chokladdrycksblanding sötad med sötningsmedel)

Blanda alla ingredienser, rulla i kokos och lägg i kylen. De är godast kalla tycker jag! Eftersom jag älskar kokos brukar jag tillsätta ännu mer kokos (och ibland lite mer sötning när jag är på det humöret) när jag väl äter mina chokladbollar.




Före.....



Efter...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0