bakasockerfritt

Kakor med hasselnötscrème


Jag blev sugen på att göra knapriga kakor med någon mumsig fyllning mellan. Först testade jag med smörcrème men jag tycker ändå att min hemmagjorde Nutella (choklad- och hasselnötscrème) blev snäppet godare. Men smaken är som baken och en annan fyllning går givetvis lika bra! Se bara till att kakorna och fyllningen kallnat så fyllningen blir lätt applicerad och inte börjar rinna.  



 

Kakor med hasselnötscrème - 10 st kakor

Kakorna:
2 dl mandelmjöl
4 msk kokosnötsmjöl
1 dl stevia strö
40 gram rumsvarmt smör
1 krm vaniljpulver
1-2 msk kakao
2 äggulor

Fyllning:
LCHF-Nutella

Blanda de torra ingredienserna med smöret så att smöret blir välblandat. Dela degen i två lika stora delar och tillsätt kakao i den ena degen så det blir en chokladdeg. Blir chokladdegen för fast kan man blanda ner lite extra smör. Ta upp små klumpar och platta ut dem rejält på en plåt med bakplåtspapper. Gör tio kakor av varje deg. Grädda lite längre ner än mitten av ugnen på 150 grader i ca 20 minuter. Låt kakorna svalna och lägg därefter en klick nutella på undersidan av en kaka och lägg på en kaka av en annan färg ovanpå.





Bon appétit!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0