bakasockerfritt

Bakningsdags

Har investerat i många nya råvaror till min bakning och gjort lite upptäckter. Jag har länge velat införskaffa kokosmjöl, men väntat då det kostat en del (189 kr för ett kilo). Men jämfört med mandelmjöl är det mycket billigare om man tänker efter. Så jag slog på stort och köpte den sista förpackning kokosmjöl som fanns kvar (har alla LCHF-are varit i farten?). 

Kom då förstås på i samma veva att färdigköpt mandelmjöl är ÄNNU dyrare (typ 300 kr kilot), och bestämde mig genast att mala mitt egna! Jag tänkte först köpa en mandelkvarn, men testade på att använda stavmixern, vilket gick alldelles förträffligt bra. Så det blidde några förpackningar mandlar i varukorgen.  




Shopping a la LCHF-style


Jag insåg idag att jag använt mig av FEL sorts stevia. Jag använder mig av en stevia där huvudingrediensen är maltodextrin, vilket jag idag insåg är en dålig tillsats. Stevia blandat med erytriol ska det vara, så jag fick snällt införskaffa ny sötning.

Köpte in lite vaniljarom (vaniljpulvret var slut...), pofiber, kokos (det ekologiska var slut!) muffinsformar och en pajform. Här ska det bakas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0