bakasockerfritt

Hallonsnittar

 

Äntligen har jag uppkoppling! Blev lite sur igår när det inte fanns någon mottagning inne på vårt rum. Nu ska vi precis åka från ett vandrarhem i Karlsborg (vid vättern) och ska fortsätta vår biltripp mot Skåne. Det är dessutom strålnde sol, så dagen till ära har jag till och med klänning! Första gången för i år ;)

 

I söndags gjorde jag ett par jättegoda snittar som jag la mosade hallon i mitten. De blev så goda så jag förmodligen gör en variant (fast kanske utan "sylt") på den då jag kommer hem igen!

 

 

 

 

Hallonsnittar – 16 till 20 stycken

 

60 gram smör
1 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
3 msk stevia strö
½ krm vaniljpulver

 

40 gram hallon
2 msk stevia strö

 

Blanda smör (ej smält) med mandemjöl, kokosmjöl, stevia strö och vaniljpulver. Rulla till två längder och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Platta ut och gör en liten skåra i mitten. Mosa hallon med stevia strö och lägg i skåran. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 12 minuter tills längden börjar få färg. Skär längdeerna i lite diagonala snittar medan den fortfarande är ljummen. Kakorna är mjuka ett tag, men stelnar när de fått kallna. Så försök att hålla er!

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Katarina

Ser goda ut! Roligt att ni har fint väder.

2012-07-03 @ 10:41:01
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Simone

de ser jättegoda ut,smart o ha mosade hallon.brukar köra med sylt som alla andra

2012-07-03 @ 11:27:00
URL: http://smulansbakblogg.blogspot.se
Postat av: Lana

Ser fantastiskt gott ut! hallon är min favorit! :)
Ha en toppen dag!
Kram
//Lana

2012-07-03 @ 11:44:05
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com/
Postat av: Kjersti

Hej Marja, och tack för kommentaren på min blogg igår, vilket gjorde att jag hittade till dig! Det finns ju en uppsjö av mat- och bakbloggar, så det är en omöjlighet att ha koll på alla. Det gäller att vaska ut guldkornen. Men vilken härlig och inspirerande blogg du har! Nu är du tillagd bland mina favoriter i alla fall. Ha det bra!

2012-07-04 @ 11:33:55
URL: http://kjerstismatochprat.blogspot.se/
Postat av: Jennifer Filippou

Ser underbart gott ut! :D
Såg att du länkat till min blogg, söt du är! <3

2012-07-04 @ 13:42:19
URL: http://missjennifer.spotlife.se/
Postat av: Anonym

smulade bara sönder...

Svar: Nej, vad tråkigt och konstigt! Kan det ha varit så att de fortfarande var varma? De är väldigt sköra då de är varma/ljummna. Jag brukat låta kakorna svalna innan och sedan gärna lägga i kyl så att de ska hårdna riktigt mycket och bli knapriga.
Marja

2012-07-15 @ 11:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0