bakasockerfritt

Tisdagen 18/12

I natt har jag inte sovit något vidare bra. Somnade halv två och vaknade lite då och då, eftersom jag inte kunde sluta tänka på signifikansnivåer, p-value/t-test osv till den uppsats jag håller på med. Är det någon mer än jag som har en hjärna som har svårt att släppa saker (speciellt på natten)? Och framför allt, är det någon som är bra på statistik?
 
Nog med tråkigt pluggsnack. Idag ska det blir pepparkaksbak med min bästa Fanny! Det ska bli så mysigt att dricka glögg, baka pepparkakor, lyssna på jukmusik och bara ha det trevligt! Appropå glögg så köpte jag en 10% alkohol, sockerfri variant av glögg på  systemet härom veckan. Tyvärr tyckte jag att den inte alls var god. Kanske beror på att jag inte gillar rödvin dock...
 
 
 
 
Har jag visat min underbara paketkalender från The Body Shop? Då jag inte vill ha en chokladkalender, var detta den perfeka julkalendern. Presenter varje dag! Bäst hittills är mango shower gel.
 
 
 
 
 
Här är en bild på de första cake pops som jag någonsin gjort. Den vita chokladen kanske ser lite konstnärlig ut, men egentligen är det bara ett resultat av att chokladen vägrade lägga sig som jag ville!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lars

Trist att inte somna! Jag använder min metod som fungerar bra: 1. Leder funderandet just nu framåt? Om ja: gå upp och avsätt en halvtimme att fundera. Sen som 2. ". 2. Om nej: stoppa problemet i en fantiserad låda, stäng locket. Gå in i en "vakendröm" (promenad på behaglig plats ex.vis) - när tankarna återkommer: gå ENVIST HELA TIDEN tillbaka till vakendrömmen - den leder in i dröm och sömn. Pröva avslappnings-CD. Good luck! Lars

2012-12-18 @ 15:59:48
Postat av: Ellen

Receptet på cake popsen? :)

Svar: Yes, det kommer! (basen är dock ett recept som jag tidigare använt mig av ;))
Marja

2012-12-18 @ 17:33:58
URL: http://hogtiskyn.blogg.se
Postat av: Theresia

Oh yes, här går tankarna på högvarv dygnet runt ibland. Hehe... Det som jag tycker hjälper är väl att man försöker ha lugna kvällar helst utan tv och dator och att man gör saker där man på olika sätt ger sig själv tid att tänka fritt. Om dagen är alldeles full av intryck eller arbete/studier så måste hjärnan använda natten till att tänka och processa. Man kanske får sätta sig en stund och bara tänka, eller gå en promenad. Bra att kunna skriva ner viktiga saker man tänker på och vill komma ihåg.
Det är så roligt att titta in här hos dig och kolla igenom alla recept! =) Hoppas du får sova ikapp nu! =)

2012-12-19 @ 14:35:26
URL: http://fruwikstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0