bakasockerfritt

Lussebullar med bakerix

Detta blir mitt andra recept på lusseullar, men denna gång har jag använt mig av bakerix. Jag fick lust att göra en hårdare och mer knaprig yta på min bullar, så efter ca 10 minuter stängde jag av ugnen och lät bullarna stå kvar i ytterligare en kvart. Det blev jättegott tyckte jag! Dock ser det lite lustiga ut...

 

 

 

 

Lussebullar med bakerix -  4 stycken

 

1 ägg
1 dl bakerix
2 krm fiberhusk
2 msk stevia strö
1 krm saffran
ev. ½ msk hasselnötmsjöl

 

 

Vispa ägget pösigt med elvisp. Blanda alla torra ingredienser och vänd sedan ner i äggvispet. Forma fyra stycken lussebullar på ett bakplåtspapper. Om du vill dekorerar du med russin och penslar på uppvispat ägg. Grädda mitt i ugnen i 150 grader i ca 12-15 minuter.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Gott med saffran.
Trevlig första advent!

2012-12-02 @ 14:32:30
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0