bakasockerfritt

Ischoklad

Puh, nu börjar jag bli riktigt trött. Jag har stått och bakat och städat mest helda dagen! Bakandet bestod av både sockriga och sockerfria godbitar som jag både ska ge bort i present och som är beställningar. Dock blev vissa av dem det inte riktigt som jag tänkt mig och jag blev inte nöjd. Irriterande då de är till andra! Exempelvis bytte jag märke på mandelmjölet, vilket resulterade i en mandelmassa som jag inte tyckte om. Då blandade jag en del av mandelmassan med kakao och arraksarom, så det blev något annat än vad jag först tänkt (skulle ha blivit mozartkulor).
 
Imorron fortsätter baket och städningen. Men en biofilm och en mycket efterlängtad frukost på Gateau ska också hinnas med! Frukosten ska intas tillsammans med min idag hemkomna vän Lovisa, som pluggat utomlands under en termin. Vilken underbar lördag jag kommer att få!
 
Dagens recept blir ett mycket enkelt sådant. Iscoklad måste väl ändå vara något av det enklaste i bakväg? Dessutom är det ett perfekt julgodis! Jag har inte smaksatt min ischoklad med något, men varför inte tillsätta lite rom- eller arraksarom? Eller apelsinskal?
 
 
 
 
 

Ischoklad –20 stycken

 

100 gram mörk choklad
ca 10-20 gram kokosolja (eller mer)
ca 20 gram smör (eller mer)
ev. mandelspån och riven kokos

 

Smält chokladen försiktigt och blanda ner kokosolja och smör (efter smak). Rör eventuellt ner hackade mandelspån eller kokos om du tycker det är gott! Häll i ischokladformar. Låt stelna i kyl.

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, det är svårt för mig att acceptera sockerfritt i bakning; jag som är så frälst av socker. Men då förstår jag att yoghurtglassen tilltalar dig, allt ;)

2012-12-22 @ 18:55:03
URL: http://sockerskrin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0