bakasockerfritt

1 december

Nu har jag plockat fram nästan allt julpynt, så jag känner mig hyfsat redo att gå in i adventtider! Igår limmade (ja, limmade med kontaktlim, jag hade ingen lust att fjutta och klutta på med smält socker. Inte i år igen. Inte efter förra gången) jag och Artur ihop ett pepparkakshus (köpt). Vi dekorerade med kristyr (köpt) och smarties (eller M&M or whatever). Vi var alltså ganska lata samidigt som vi var kreativa! Eftersom jag inte ville dela min kretivitet fullt ut med Artur, delade vi upp huset, så att vi fick dekorera halva var! Jag vann snygghetstävlingen kunde vi konstatera :) Nu ska jag bara göra snö av bommul under huset, pudra med florsocker och dekorera någon slags trädgård. Ikväll ska jag även se den efterlängtade julkalandern på svtplay och öppna den första luckan i min "the body shop"- paketkalender! Och så ska jag städa och göra ischoklad. Om jag hinner... Hur sjutton blev klockan så mycket??
 
Här ser ni en del av julpyntet hemma hos mig:
 
 
 
 
 
Julstjärna och adventsljusstake i köket. Ignorera den spretiga tingesten till vänster...
 
 
 
 
En egengjord pandurotomte och torkade satsumasskivor i en annan spretig tingest.
 
 
 
 
Tre av de fem tomtarna i familjen Jultomte.
 
 
 
En annan tomtefamilj från panduro!
 
 
 
 
Några julgransprydnader utan julgran. Ser ganska fina ut (men för få) i våningskakfatet tycker jag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Fint!

2012-12-02 @ 07:12:51
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Lana

Vilka söta jultomtar i färgglada luvor! :)
Såna vill jag också ha! :)
Ha en fin dag och mysigt advent!
Kram

Svar: Jag tyckte de skidåkande tomtarna blev lite finare! Älskar att pyssla :)
Marja

2012-12-02 @ 08:27:02
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: gunsan

hej
av en ren händelse hittade jag hit till din blogg.
jag har ätit lchf i ganska många år (lyckats bli av med över 50 kilo), tycker det funkar bra både att laga mat och baka"bröd".
men att baka kakor och bullar har varit hopplöst, jag har testar "mariannes" "56kilo" "annika rogneby" (eller va hon nu heter) mm mm mm och jag tycker att det mesta blir tråååååkigt !
nu har jag provat 7 olika recept från din blogg, samtliga har blivit jättebra !!
jag har säkert försökt mej på 30-40 olika pepparkaksrecept genom åren , mina barn skrattar åt mej när jag inför varje jul drar igång å bakar ( å svär åt resultatet) men i år testade jag härifrån å det blev jättebra !!
TACK
jag kommer att baka mej igenom hela din blogg !!
gunsan

Svar: Wow, vilken underbar komplimang! Så otoligt glad jag blir över din fina kommentar och att du uppskattar min blogg och bakning! Hoppas du hänger kvar under en mycket lång tid här på bakasockerfritt :)
Marja

2012-12-02 @ 11:44:43
Postat av: Othilia Lindblom

Söt blogg, kolla gärna in min!
Kram Othilia

2012-12-02 @ 15:30:53
URL: http://OthiliasLiv.blogg.se
Postat av: gunsan

här ska hängas kvar
du blir aldrig "av" med mej ;D
gunsan

Svar: Haha, det var mycket trevligt att höra! Ha en fin söndagskväll :D
Marja

2012-12-02 @ 15:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0