bakasockerfritt

Smal kladdkaka med jordnöt

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
 
Det som jag ska visa er nu blev bara för gott. Nästan för gott för att vara sant! Jag samarbetar ju med Nutri-Nick och Sukrin och har härmed skapat en himla god kladdkaka med deras produkter. Jag presenterar här med en Smal Kladdkaka med Jordnöt! Jag har använt mig utav jordnötsmjöl i kakan, vilket är ett proteinrikt mjöl som är utmärkt att baka med (hela 50 % protein!). Jag använder generöst med steviachoklad i kakan, vilket gör den extra extra god. Kom ihåg att servera den smala kladdkakan ljummen, för då får den sin bästa och kladdiga konsistens. 
 
Receptet visar de ingredienser jag använde, men kokosmjölet går bra att använda ett som inte är fettreducerat och om man vill använda en "vanlig" choklad går det också bra (jag rekommenderar då en mörk utan så mycket socker). 
 
En smal kladdkaka med jordnöt kan starta vilken vecka som helst på bästa sätt! Håller ni inte med mig?
 
 
 
 
 
 

Smal kladdkaka med jordnöt

Du hittar receptet HÄR!

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Julia

Mums, den där såg helt himmelsk ut!! :)

2015-08-31 @ 16:52:46
URL: http://juliafridh.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0