bakasockerfritt

Healty butternut squash chocolate brownie

Spana in originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Jag har återigen testat att baka med butternutsquash (butternutpumpa), vilket är en kalorisnål ingrediens som passar utmärkt för att baka mjuka kakor (45 kcal per 100 gram)! Butternutsquash innehåller ca 11 gram kolhydrater per 100 gram (som jag uppfattat det), vilket är relativt mycket om man äter en lchf-kost, men då man använder så pass lite, tror jag att de flesta klarar av det.
 
Resultatet blev en chokladkaka med mycket protein (äggvita och keso), och utan smör. Därför är denna kaka lite magrare än de bakverk jag normalt brukar baka! Jag toppade min kaka med ett tjock lager smält choklad. Mums!
 
 

 

 

Healty butternut squash chocolate brownie

 

Hela receptet finner du på www.bakasockerfritt.se!

 

 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: milla

Vilken spännande kaka med butternutpumpa:)

2013-09-14 @ 19:06:02
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Nina

Åh-har aldrig tänkt på att man kan använda butternutpumpa i bakverk. Vilken utmärkt idé! Ett sånt läckert recept måste man ju bara testa :) tror det passar utmärkt när man som jag äter en liberal lchf-kost.

2013-09-18 @ 14:54:32
URL: http://najniskok.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0