bakasockerfritt

Questbar

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Jag tänkte att jag borde berätta lite mer om produkter som jag gillar och övriga tips som jag kan dela med mig av! Jag kan börja med en produkt som jag testat för första gången förra veckan, nämligen "Questbars"! Många av er därute har nog hört talas en hel del om dessa barer. Och ja, nu har även jag hamnat i "questbar"-träsket.  I förra veckan köpte jag mina första questbarer och har som så många andra fallit för dom (nej, detta är ingen sponsrad reklam)!
 
Vad är då en questbar?
 
Jo, dessa godbitar till barer är proteinbarer med ett lågt kolhydratinnehåll och utan socker - det vill säga precis som jag vill ha dom! Den största andelen av kolhydrater består av fiber och tas därför inte upp av kroppen som kalorier (av vad jag förstår). Jag har hittils testat på fem smaker: cinnamon roll, chocolate brownie, coconut cashew, peanut butter supreme och banana nut muffin. Mina favoriter blev cinnamon roll och banana nut muffins. Jag rekomenderar att värma baren i micron i ca 20 sekunder, vilket gör dem en aning mjuka och smälta. Jag brukar med andra barer gilla att förvara dem i kylen och äta dom lite kallare, men det passade inte alls till dessa!
 
Qusetbarer finns tyvärr inte alls att köpa på så många ställen. I Stockholm finns de på Scandinavian Nutrition (Olof Palmes gata 12), men går även att beställa på internet. Dock var de slut igår när jag var där, så de verkar ha en rykande åtgång.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marielle

Du kan beställa Questbars från Bodyaction.nu
Vi har alla smaker, tyvärr är vissa slut nu men det kommer snart hem en laddning :)

2013-05-08 @ 20:50:50
URL: http://Bodyaction.nu
Postat av: Anna

Jag är lite intresserad av dessa, kanske få beställa :D

2013-05-09 @ 18:48:38
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Sara

Låter ju jättespännande!!! Googlade dem då jag såg att LCHF-klubben hade tagit in dem så jag ville kolla runt lite om själva smaken...om de är ok alltså! :-) Så nu får det nog bli att prova, tack för tipset!! :-)

2013-08-10 @ 12:03:55
URL: http://sacapa.blogg.se/
Postat av: Mita

Köp från iherb.com men köp inte över 1800g. (dela i så fall upp det i 2 pkt) Porto 4 dollar. Vill du ha rabatt använd koden FTP076

USD 26,78 för 12 st + 4 dollar för DHL (frakt)

De är så fantastiskt goda!

2014-01-17 @ 19:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0