bakasockerfritt

Kladdkaka på jordnötsbotten

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Jag hoppas ni alla hade en härlig Valborg, som nu har fortsatt med en lika härlig 1:a maj! Jag och min sambo brydde oss inte om att fira Valborg något nämnvärt, utan bestämde oss för att istället gå på bio. Den biofilm vi såg var "Warm bodies", vilken kanske inte var den bästa film jag sett, men ändå riktigt bra och en söt film! 
 
Idag blev det ett lunchpass på friskis, då jag för första gången på många månader (typ sedan i somras) körde ett gympapass medel. Vanliga jympapass är egentligen inget för mig, men det fanns tyvärr inte så mycket att välja på i schemat. Men jag grundade i alla fall med en kvarts konditionsträning, så att jag blev lite trött! Jag har dessutom fortfarande en hiskelig träningsvärk i benen sedan måndagens skivstångpass. Ni kanske förstår hur grym den är, när jag säger att då jag gjorde dips på dagens jympapass så gjorde det ont i benen, inte i armarna! Efter jympapasset mötte jag upp ett härligt gäng för en fika på espresso house. Vi kallade den för "spontanfika". Denna "spontanfik" föreslogs dock redan i förra veckan och bestämdes i förrgår. Är det ekonomers synsätt på spontan?
 
Idag tänkte jag lägga upp ett mycket smarrigt recept (eller nåja, bakverket är smarrigt) av en kladdkaka! Men det är inte vilken kladdkaka som helst, utan en som har fördelats över en botten av jordnötter! Jag använder salta jordnötter, som passar bra ihop med den söta chokladsmaken.
 
 
 

 

Kladdkaka på jordnötsbotten

 

Se receptet på www.bakasockerfritt.se!

 

 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! =)

Jo, bara det att jag ju va förbi där igår efter jobbet och då var det inte en enda Questbar kvar! Frågade honom och han sa att de skulle ha kommit i Torsdags men att de aldrig kom :/ så n'ästa vecka nån gång! Så gå inte dit i onödan! ;)
Men de har väl en till butik tror jag, på Flemminggatan eller vart det var?

2013-05-04 @ 09:34:28
Postat av: Jennie


(sorry, kommentaren ovan var förstårs från MIG, hehe)

/Jennie

2013-05-04 @ 09:35:16
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0