bakasockerfritt

Hallon- och blåbärsmuffins med smul

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Dessa hallon- och blåbärsmuffins är mycket saftiga, och framförallt goda, och är smaksatta med vanilj och kanel (förutom bären då). Smaken förhöjs ytterligare av den smuldeg som fördelats på varje muffins topp. Jag rekommenderar att man tar ut muffinsen när de fortfarande är relativt kladdiga. De kommer att få en perfekt saftig konsistens när de fått stå till sig ett tag (några timmar eller eventuellt över natten). Min sambo Artur blev mycket glad när jag experimenterade fram dessa muffins, då han sa att det var en av hans absoluta favoritbakverk! Det måste väl ändå klassas som ett riktigt högt betyg?
 
För tillfället bakar jag en ytterst ohälsosam kladdkaka fullproppad med socker. Usch och fy, men såklart är den inte till mig. Istället är det Artur och hans vänner som bad mig baka den inför deras "filmmys" imorgon. Aja, jag fick väl offra mig och baka då  ;) Förutom att baka tampas jag med min uppsats (som vanligt), men ska snart iväg och jobba ett par timmar (bokstavligt talat ett par timmar) för första gången på flera veckor.
 
 
 

 

Hallon- och blåbärsmuffins med smul – 3 stycken

 

Hitta receptet på www.bakasockerfritt.se!

 

 

 

 

 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0