bakasockerfritt

Chokadbollskakor

Se originalinlägg på www.bakasockerfritt.se!
 
Eftersom jag älskar chokladbollar tänkte jag: "varför inte göra kakor av degen?". Och det gick alldeles utmärkt! Jag hade fiberhavregryn i kakorna, sam smaksatte dem med mortlat snabbkaffepulver. Gott och inte svårare än att göra chokladbollar! 
 
De som följer mig på instagram vet att jag igår körde dans fusion för första gången (på friskis och svettis). Det var roligt att köra ett nytt sorts pass, då jag gillar att dansa och träna nya saker innehållande koordination. Det var inte speciellt jobbigt, vilket jag hade förutspått, så jag hade "grundat" med 20 minuters kondition. Idag har jag faktiskt träningsvärk, och jag vet inte om det var från dasnen eller kondtionsbiten innan (eftersom jag inte riktigt körde min vanliga konditionsträning).
 
 

 

 

 

Chokadbollskakor – 10 kakor

 

40 gram smör
½ dl havregryn (gärna fiberhavregryn)
4 msk riven kokos
2 msk stevia strö
2 tsk kakao
1 ½ krm snabkaffe

 

Sätt ugnen på 150 grader. Stöt snabbkaffepulvret i exempelvis en mortel. Blanda med resterande ingredienser till en deg.  Gör 10 stycken kakor av degen på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i cirka 14-17 minuter. Om du vill har du hackade nötter på kakorna innan du sätter in dem i ugnen.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lana

Så gott! Det här skulle passa perfekt min dotter, som är glutenkänslig men inte lika strikt med kolhydraterna som mig! :) Måste testas! :)
Ha en toppen dag!
kram
//Lana
P.S.
Det gick inte för mig att kommentera på din nya sida...:(

Svar: Vad roligt! Tack för att du sa till om kommantarer. Ska se vad jag kan göra!!
Marja

2013-03-21 @ 08:38:37
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0