bakasockerfritt

Blåbärsmuffin med mazarinsmak

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
För tillfället sitter jag i datorsalen i Albano (stockholms universitet vill säga). Jag har just varit på en extrainsatt föreläsning som handlade om hur man genomför kvantitativa undersökningar, inklusive lite statistik. Jag blev tyvärr inte mycket klokare, vilket jag faktiskt hade behövt blivit. Det är inte så lätt att veta hur man ska testa göra massa regressionstester, anova-tester och för signifikanstester om man typ aldrig gjort något sådant! Om en timme tänkte jag ebge mig iväg till espresso house för en god latte macchiato innan jag ska köra ett skivstångspass. Ska bli skönt att träna innan helgen, då det förmodligen kommer att bli ovanligt snålt på motionsfronten lördag-söndag. Imorron ska jag nämligen iväg till Norrköping för att fira Arturs farfar! Det har förövrigt varit lite småproblem med kommentarer etc, på nya sidan. Men det bör vara fixat nu! Om möjligt får ni gärna kommentera (på bloggen/skicka mail/skriva på instagram) och säga till om ni stöter på problem. Det gäller såklart annat än bara kommentarer!
 
I slutet av förra veckan gjorde jag söta blåbärsmuffin med mazarinsmak. Jag tycker mycket om smaken av mazarin (bittermandelaromen) och gillar att blanda den med exempelvis hallon. Denna gång blev det första gången jag blandade mazarinsmaken med blåbär, vilket blev mycket lyckat! Jag fyllde inte dessa muffins med så mycket smet, då jag ville att de skulle vara relativt låga/platta.
 
 
 

 

Blåbärsmuffin med mazarinsmak – 6 till 8 stycken

 

Muffinsmet:
50 gram smör
2 ägg
1 2/3 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
1 tsk bakpulver
2 msk stevia strö
1 krm vaniljpulver
2 droppar bittermandelarom

 

80 gram blåbär
2 tsk stevia strö

 

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret. Blanda de torra ingredienserna (förutom 2  tsk stevia strö som ska vara till blåbären). Tillsätt äggen och det smälta smöret och blanda noga. Fyll muffinsformarna med smeten till ca en tredjedel. Blanda blåbären med 2 tsk stevia strö och fördela ovanpå muffinsen. Grädda mitt i ugnen i ca 10 - 12 minuter.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lana

Så smarriga, som vanligt!
Ska in sedan på din hemsida och kolla om man kan kommentera! :)
Ha en fin helg!
Kram kram
//Lana

Svar: Tack snälla :) Ha en toppenbra helg du med! Kram
Marja

2013-03-23 @ 06:56:29
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Mia

Super smaskiga muffins!!! Man hittar alltid något underbart recept här :-) Serverade en klick grädde på toppen och vips hade man en liten bakelse. Dom blev mycket omtyckta av alla fikagäster både lchfare och sockerälskare. :-D

Svar: Tack snälla! Vilket högt betyg :)
Marja

2013-03-25 @ 16:20:05
Postat av: Amy's piece of cake

Jag gillar blåbär och har testat det i både bröd och muffins. Sen att det är nyttigt är ju bara ett stort plus... kul med tävlingen ovan. Jag vann sådana produkter för ett tag sedan så jag känner att det är någon annans tur nu... :)

2013-03-26 @ 18:45:33
URL: http://amyspieceofcake.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0