bakasockerfritt

Snickersrutor

Läs originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
I måndags tog jag med stor nervositet för första gången med mig ett bakverk till mitt jobb (där jag jobbat i en månad snart). Jag ville ha något som inte var ömtåligt, inte kladdigt, var lätt att äta, något som kunde skäras i småbitar och tål att stå i rumstemperatur länge. Ganska många krav alltså! Med inspiration av min "Snickerskaka", uppstod ett nytt bakverk jag nu kallar Snickersrutor. Och inte hade jag behövt att vara det minsta orolig! Det var många som kom fram, berömde mig, sade att de tagit flera bitar och frågade om receptet! Märk då att ingen av dessa personer (vad jag vet) äter "sockerfritt"/lchf. Ett högt betyg med andra ord!
 
Dessa kakor är relativt lättbakade, speciellt om man har jordnötssmör hemma! På en ljus botten har jag brett ett lager jordnötssmör av salta nötter, och i sin tur toppat detta med både ljus och mörk choklad. Det salta bryter så bra mot det söta, och choklad tycker jag passar så bra ihop med choklad!
 
 
 
 

Snickersrutor

 

Spana in hela receptet hos www.bakasockerfritt.se!

 

 

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madelene

Mmmmmums de såg goda ut :)

2013-08-09 @ 11:09:20
URL: http://glamourmorsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0