bakasockerfritt

Fudge chokladkaka

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Jag har ätit mycket choklad i helgen (läs avokadochokladkaka!) och tänkte därför fortsätta temat med att lägga upp ett recept på choklad. Receptet är på en "fudge chokladkaka", väldigt mäktig och som riktigt smälter i munnen. Nästan ett måste för alla chokladälskare! Styrkan på chokladen och mängden sötning anpassas efter vad man själv tycker om! Jag gör chokladkakan i ett vattenbad i ugnen, men jag tror att det går bra att göra den utan (eventuellt blir den inte fullt lika krämig).
 
 

 

 

Fudge chokladkaka

 


Se hela receptet på www.bakasockerfritt.se!

 



Sätt ugnen på 175 grader. Klä en liten fyrkantig form 12X15 cm med folie. Smält choklad och smör. Vispa ägg och grädde var för sig pösigt med en elvisp. Hacka pecannötterna och blanda ner detta i chokladsmöret. Tillsätt även vanilj, ägg och grädde. Häll smeten i formen och grädda mitt i ugnen i vattenbad i ca 15 min.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0