bakasockerfritt

Chokladpudding

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Så härligt det är med fredag! Jag är just hemkommen från lite jobb och sitter nu i vanlig ordning och smaskar på pannkakor till mellis. Dagen började på det bästa sätt med morgonpromenad och en frukost på Gateau med Lovisa som jag inte träffat på ett par veckor. Mycket trevligt att "catcha" upp lite.  
 
Jag måste denna fredag dela med mig utav en otroligt enkel dessert! Det är en slags chokladpudding med en bas av mascarpone och smaksatt med kakao. Den tar endast någon minut att göra och har en riktigt mjuk och krämig konsistens.
 

Chokladpudding – 2 små portioner

 

1 äggula
½ dl vispgrädde
80 gram mascarpone
ca 2 msk kakao
ca 2 msk stevia strö
1 ½ krm vaniljpulver

 

Vispa grädden fluffig med elvisp och tillsätt äggula. Tillsätt sedan även resterande ingredienser och vispa en stund till. Klart!

 

 


Kommentarer
Postat av: Katarina

Mums, så gott. Jag har idag gjort en chokladmousse innehållande kvarg :)

Svar: Mums, med chokladmousse! För ett tag sedan gjorde jag en chokladmousse på avokado :)
Marja

2013-04-05 @ 18:14:11
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0