bakasockerfritt

Mazarinmuffins

Gårdagen bjöd på en hel del ändrade planer. Istället för picknick i det gröna och tjejkväll blev det inomhuspicnick med sällskapsspel och ett besök hos föräldrarna. Det resulterade ändå i en riktig trevlig lördag! Jag bakade i fredags mina mazarinmuffins till picknicken, och de blev än en gång riktigt goda. Dock ändrade jag receptet en aning. Jag lägger upp det nya här nedanför. Jag bytte även namnet från "Mandelmuffins med mazarin touch" till "Mazarinmuffins".






Mazarinmuffins
- 10 stycken normalstora


2 dl mandemjöl
2 msk kokosmjöl
1 kryddmått vaniljpulver
120 gram smör
3-4 ägg (3 stora eller fyra mindre)
2 tsk bakpulver
7 msk stevia strö
3 -4 droppar bittermanelarom
några hallon för varje muffins


Sockerfri sylt


Smält smöret. Blanda mandel-, och kokosmjöl, vaniljpulver, bakpulver, stevia strö och bittermandelarom. Blanda sedan i både ägg och det smälta smöret. Häll i smeten i muffinsformar. Stoppa ner några hallon i varje muffins. Grädda mit i ugn på 175 grader i ca 12-16 minuter tills de blir fasta, känn med en sticka. När muffinsen kallnat brer du på sockerfri sylt.

 





Den sista bilden är en bild från den första omgången. Då gjorde jag "minimuffins" i småbrödsformar.


Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0