bakasockerfritt

Chokladbollar med pecannöt


Om det för några dagar sedan såg ut som om en liten fjutt bomb hade slagit ner här hemma, ser det idag mer ut som om ett par atombomber exploderat. Skorna står i sovrummet, ytterkläderna ligger lite här och var, allt i vardagsrummet övertäckt av papper... Och ingen TV! Jag som just hade börjat lära mig att koppla av vid TV:n med en film blir nu berövad detta... Aja, har jag klarat mig hittills utan TV, borde jag väl göra det ett par dagar till. Det finns ju trots allt tidningar och böcker. Och datorer. Tur att köket inte målas om, för då kan jag göra mumsiga chokladbollar!





Chokladbollar med pecannöt – 12 stycken


70 gram smör
40 gram finhackade pecannötter
3 msk mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
6 msk riven kokos
30 gram sockerfri choklad
ca 1 ½ msk kakao
ca 3 1/3 msk stevia strö
1 krm vaniljpulver

Riven kokos och/eller kakao att rulla i

Hacka chokladen och finhacka pecannötterna. Blanda sedan allt (jag använder händerna) till en deg. Smaka om det är tillräckligt mycket sötning och kakao. Rulla till bollar och rulla i kokos eller kakao. Förvara i kyl.






Snart är det förresten midsommar och under helgen testade jag på att göra en midsommartårta. Den blev över all förväntan och receptet kommer i dagarna - lagom före midsommar!

 

 


Kommentarer
Postat av: Lana

Oh, de här chokladbollarna låter mycket gott! Jag ska spara receptet genast! :)

Jag har bakat dina mazariner men ändrat lite i receptet till helt mejerifritt, använt kokosgrädde istället för vanlig grädde. De blev supergoda!

Tack ,tack för receptet!

Jag kommer att blogga om dem och länka till din blogg! :)

Ha en fin dag!

Kram

//Lana

2012-06-19 @ 07:00:35
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Åh va spännande!



/ Jennifer (http://LittleDessert.se)

2012-06-19 @ 11:45:31
URL: http://littledessert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0