bakasockerfritt

Choklad med stevia - Cavalier

 
Jag måste rekommendera "Cavaliers" nya sockerfria choklad! Förra veckan märkte jag att de bytt ut alla sina gamla sockerfria chokladkakor mot choklad med stevia och erythritol, dvs den blandningen jag använder mig av när jag bakar! Jag köpte både mörk choklad och mjölkchoklad med hasselnöt. Hasselnötschokladen blev genast min nya favorit och jag tror det kommer bli denna jag framförallt kommer att baka med när jag använder mig av choklad.
 
 
 
 
 
 
Jag har hittils haft en bra tisdag. Jag har trots värkande ben lyckats ta en joggingtur. Denna gången valde jag att undvika att springa vilse och sprang därför på välkända asfaltstrottoarer. Jag har desutom träffat fina Hanna för en bruch! Mycket härligt!
 
 
 
Hanna är min äldsta vän. Våra mammor kände varandra redan innan jag föddes!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Andrea

Var hittar man denna choklad? Vore ju kanon att äta istället för den med socker i =)

2012-07-10 @ 16:34:48
URL: http://friskusen.blogg.se
Postat av: Elin

Baaah, har letat i varenda affär, även mailat återförsäljaren om vart den kan finnas i min närhet - inget svar. Vilken affär (även om det inte är samma stad...) har du hittat dessa?

Svar: Vilken otur! Jag bor i Nacka, utanför Stockholm. Köpte min på Ica maxi nacka.Jag har även sett detta i en hälsokostaffär i Nacka forum. Jag hoppas du får tag i den. Kanske kan man köpa via internet?
Marja

2012-07-10 @ 18:13:29
Postat av: Sanna

Vad kul att det kommit en bra variant! Jag har själv sett någon LCHF-variant i hyllorna men inte testat än.

Svar: Ja, det finns så kallad LCHF-choklad, vilken jag tycker smakar bra! Men det är malitol som sötningsmedel, så jag väljer nu hellre den med stevia.
Marja

2012-07-10 @ 22:22:53
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Monicas Mat

tack för tipset, den ska jag prova:)

2012-07-11 @ 06:40:42
URL: http://monicasockerfritt.blogspot.se
Postat av: Anna

Jag testade maskinen för första gången idag, jag älskar den redan :P

Vad kul med en ny choklad, vart har du köpt den?

2012-07-12 @ 20:15:19
URL: http://overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0