bakasockerfritt

Mazarinkaka med dadlar och jordnötssmul

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!

 

Minns ni att jag gjorde min egen dadelcrème härom dagen? Mycket gott att toppa till exempel mugcakes och röror, men såklart även att ha i diverse bakverk! Därför tänkte jag att jag idag skulle dela med mig av just ett sådant recept som innehåller denna crème. Först har jag gjort en mazarinkaka att ha som botten, vilken jag toppat med just dadelcrème. Detta har jag i sin tur toppat med "smul" bestående av en del av degen till bottnen samt jordnötter. En himlans god kombination kan jag säga, om än något otippad! Dadelcrèmen går bra att byta ut mot exempelvis mosade dadlar, eller något annat om så önskas!

 

 
 
 
 

Mazarinkaka med dadlar och jordnötssmul

 

Spana in hela receptet på www.bakasockerfritt.se

 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ENERGETICAS

Vilka fantastiska recept du gör, helt underbart. Vet inte i vilken ände jag ska börja, men något av dina recept kommer stå på menyn till helgen:)

2013-09-04 @ 22:35:42
URL: http://energeticas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0