bakasockerfritt

Sommartårta

Läs originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!

 

Ingen har väl glömt att det är midsommar på fredag om en vecka!? Ska ni göra något roligt? Eller kanske bara vara hemma och ta det lugnt och ta hand om er själva? Själv ska jag tillsammans med Vincent och Artur hyra en bil och åka till Flen där Arturs mamma bor. Där ska vi fira med hans två bröder och deras respektive (och deras mamma såklart). Det blir första "resan" och övernattningen borta med barn. Jag håller tummarna för att det ska gå bra.

Jag har bakat en så god sommartårta som passar fifint till denna typ av tillställning. Jag gjorde tårtbottnen i en 12-cm springform och har inte testat i en större form för er som undrar. Men om ni gör det rekommenderar jag som vanligt att ni fyrdubblar ingredienserna. Och var då försiktiga när ni skär bottnen i två delar! 
 
Den här tårtan blev verkligen fantastiskt god och Artur gav den det höga betyget MVG++. Mitten har jag fyllt med mosad banan, sylt (eller mosade bär med lite sötning) samt lite grädde. Sedan har jag dekorerat tårtans kanter och topp med massa vispad grädde och toppat med hallon och blåbär. Fantastiskt!
 
 
 

Sommartårta  

Du hittar receptet på bakasockerfritt.se! 



 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0