bakasockerfritt

Bönchokladkaka med kaffe

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!

 

Att baka med bönor är hur gott som helst kan jag glatt meddela, vilket är något jag gjort ett flertal gånger under det senaste året. Dessa bönor har en neutral smak, samtidigt som de bidrar till en saftig och krämig konsistens. Jag tror att de är särskilt bra i en kaka med chokladsmak, eller en annan lite mer dominerande smak.

 

Svarta bönor är ganska kalorisnåla (ca 100 kcal per 100 gram), men innehåller relativt mycket kolhydrater (ca 14 g kolhydrater per 100 gram) och är därför ingen produkt som passar bra in i lchf. Svarta bönor innehåller nyttiga vitaminer såsom Vitamin K, och mineralser som fosfor, jod och kalium. Själv kommer jag utan tvekan att fortsätta att baka med bönor många gånger igen!

 

 

 

 

 

Bönchokladkaka med kaffe

 

Se hela receptet på www.bakasockerfritt.se!

 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

Hej!

Kul att kunna följa dig och dina super fina goda bakverk.

Hoppas denna notering kommer fram

Kram

Ses på Instagram

Rawfoodhealthylife



2013-09-23 @ 21:29:26
URL: http://rawfoodhealthylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0