bakasockerfritt

Bakrixfrallor med solrosfrön

Se originalinlägget på bakasockerfritt.se!
 
Nu sitter jag och kollar Melodifinalen, samtidigt som jag bakar bröd och bloggar! Eftersom jag inte är sådär jättesåld på många av låtarna passar det bra att göra lite annat medan de går. Det roligaste är enligt mig själva röstningen!
 
Idag har jag kört ett tufft skivstångspass för att sedan träffa familjen över något vi kallade "workshop". Det gäller ett köp av föräldrahuset, vilket för med sig en del komplikationer och bestämmelser. Men riktigt kul att huset kan stanna inom familjen! Samt att eventuellt få ett förskottsarv; det är ju liksom nu man (jag) behöver det. Inte om hundra år då jag redan har en (förhoppningsvis) fast inkomst och är mångmiljardär (heh).
 
Ikväll lägger jag upp ett till matbrödsrecept. Basen är gjord på bakreix, samt mixade solrosfrön. Om du inte har bakerix, måste jag tipsa om detta supergoda bröd: Solrosfrallor, som är ett av mina absoluta favoritbröd!
 
 
 
 

Bakrixfrallor med solrosfrön – 5 stycken små frallor

 

1 ägg
1 dl bakerix
2 msk solrosfrön
½-1 msk pumpafrön
1 msk olja
1/3 krm salt
1 krm stevia strö

 

Sätt ugnen på 150 grader. Finhacka/mixa solrosfröna och blanda med resterande torra ingredienser. Vispa ägget pösigt med elvisp och rör ner bland de torra ingredienserna. Forma degen till fem stycken små frallor och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ida Nilsson

Mums, de ser goda ut!

2013-03-10 @ 11:51:11
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: Lana

Det är alltid så gott med nybakade frallor! :)
Mums!
Ha en fortsatt fin söndag!
Kram kram
//Lana

2013-03-10 @ 15:59:38
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0