bakasockerfritt

Jordgubbmoussestårta på chokladbotten

Se originalreceptet på www.bakasockerfritt.se
 
Jag har köpt en systemkamera från en vän, och nedanstående bilder är tagna med just denna. Jag har ännu inte läst instruktionerna, så innan riktigt bra bilder kan tas måste väl det göras... Dessutom verkar jag ha svårt att se när bilden blir skarp, så hela "ta bild"- processen är lite klurig!
 
Jag visa er ytterligare ett somrigt recept med jordgubbar! Bakverket består av smakerna jordgubb och choklad, med två olika lager med olika smak och konsistens. Bottnen är en hård kakdeg som fått gräddas i ugn. Detta är därefter toppat med en mousse gjort på bland annat krämig ricotta (eller mascarpone) och färska jordgubbar! Riktigt lyxigt!
 
 
 
 

Jordgubbmoussestårta på chokladbotten

 

Spana in receptet på www.bakasockerfritt.se!

 

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0