bakasockerfritt

Hallon- och blåbärspaj

Paj (speciellt smulpaj) är nästan oförskämt enkelt att göra, kan dessutom varieras i oändlighet och är hur gott som helst! Inte undra på att det bakas så pass ofta hemma hos mig. Eftersom jag inte skulle hinna eller orka äta så mycket annat än paj om jag bakade i en stor pajform, bakar jag i min lilla portiosform som endast är 10 cm i diameter. Perfekt för en portion! Jag äter min paj som efterrätt, kvällssfika eller mellanmål!
 
Idag blir det en dag i fikatstecken. Först på Gatau med Lovisa (där jag fick spy ut mina tankar om den orättvisa som finns över den hårda arbetsmarknaden) och sedan på Sturekatten med Fanny! Älskart! Ni som följer mig på Instagram kanske märker att majoriteten av alla bilder består av cafébilder ;) ... (Nej, jag är tyvärr inte rik, jag bara prioriterar).
 
 

 

 

Hallon- och blåbärspaj -  1 portionsform

 

80 gram hallon och blåbär
½ äggula eller 10 gram smör
½ tsk vispgrädde
1 ½ msk riven kokos
1 msk mandelmjöl
½ msk hasselnötsmjöl
½ mk stevia strö
½ krm vaniljpulver

 

Lägg hallon och blåbär i en liten portionspajform. Blanda ägg med övriga ingredienser. Fördela ”degen” över bären. Grädda mitt i ugnen i 175 grader under ca 15 minuter.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Erika Skogly

Ja, det gäller att prioritera i livet!

Pajen ser supermumsig ut!

2013-01-30 @ 18:53:49
URL: http://smaskelismaskens.blogspot.se/
Postat av: Erika

Jag älskar att fika men inte så mycket fika med paj. Tur att det finns så mycket annat om man vill ha! Sturekatten och Gateau har jag varit på båda två faktiskt. Jag brukade annars gå till Vetekatten då jag jobbade och bodde en tid i Stockholm. Det låg så nära min arbetsplats och så fick man en hel liten kanna kaffe när man beställde. Sånt gillar jag!

Svar: Jag gillar vetekatten jättemycket! Anledningen till att jag inte gpår dit så ofta är att det ofta är jättefullt!
Marja

2013-01-30 @ 20:38:45
URL: http://www.erikasfunderingar.blogspot.com
Postat av: Angelica - Vardagsliv med LCHf

hmmm... kan bli nästa bak det där... ;-)

2013-01-30 @ 21:43:03
URL: http://vardagslivmedlchf.se
Postat av: Baksugen

Pajen ser jätte god ut och smart att bara göra en liten paj så "måste" man inte äta så mycket :)

2013-02-02 @ 11:01:23
URL: http://baksugen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0