bakasockerfritt

Honungskakor

Idag har jag bakte jag honungskakor, som jag tycker passsar bra inför morgondagens alla hjärtans dag. Eller som jag så fint uttryckte det "sweet honey cookies for my sweet honey" (*töntig*). Dessa kakor innehåller endats honung som sötning och är dessutom smaksatta med lite kanel, vilket passsar väldigt bra ihop med honungssmaken. Dessa kakor bli inte lika knapriga som många av mina andra kakor, på grund av honungen, men de blir ändå spröda och riktigt goda!
 
 

 

 

Honungskakor – 5 stycken

 

15 gram rumsvarmt smör
1 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
2/3 msk honung
1 krm kanel
1 krm vaniljpulver

 

 

Sätt ugnen på 150 grader. Blanda de torra ingredienserna med varandra. Tillsätt honung och smör och blanda väl till en kakdeg. Gör bollar av degen, lägg på ett bakplåtspapper och platta ut. Grädda mitt i ugnen i ca 12 minuter. Håll noga koll så inte kakorna blir brända.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lana

Vilka fina och mumsiga! Måste spara receptet! :)
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

2013-02-13 @ 17:46:54
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Hanna

Vilka smarrigt kakor! När du gör större kakor å paket så ser det ut som att du brukar använda ungefär samma form jämt, ungefär hur stor är den i diameter?? Kram

Svar: Tack! Menar du min stora springform? jag använder den mest då jag ska baka till fler personer, exempelvis när jag bjuder på fika. Den är 24 -cm i diameter. Den sprinform jag oftast använder är enbart 12 cm. Kram
Marja

2013-02-14 @ 07:39:10
URL: http://kanelsnackan.blogg.se
Postat av: Jasmine

Sv: Jag visste att industrin var dålig, men jag hade ingen aning om att det var SÅ illa. Jag ska försöka hitta ett fint kakaopulver men har ingen aning om vart man kan hitta, så att man kan lita HELT på att det är fairtrade "/

2013-02-14 @ 10:44:20
URL: http://www.notreallyana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0