bakasockerfritt

Chokladtryfflar på alla hjärtans dag

Igår på alla hjärtans dag hade jag gjort chokladtryfflar till Artur. Jag har gjort liknande tidigare, men då med olika kryddor/arom. De här tryfflarna är helt underbara och "kraftigt chokladiga"! Själv fick jag fina rosor, som nu står och är vackra i fönstret :)
 
Denna dag bjuder på bakning, en frukost från Gateau och ett steppass på friskis. Och så självklart lite plugg. Det tar emot lite, och känslan att skjuta upp det är större än vanligt (plugget alltså). Men jag har ändå försökt ta mig i kragen och börjat! Det gäller främst att komma på en inriktning inom det ämna vi vill studera. Ni kan förstå att det är mycket mer lockande att göra andra, mycket roligare saker!
 
 
 
 
 

Chokladtryfflar – 12 stycken

 

100 gram mörk sockerfri choklad
1 dl vispgrädde
10 gram smör
1 krm vaniljpulver
ev extra sötning
Kakao att rulla i

 

 

Koka upp grädde i en kastrull. Ta bort den från plattan. Rör ner smör, vaniljpulver och bitar av chokladen och rör om tills chokladen smält. Ställ chokladen i kylen i ca en timme tills de stelnat. Rulla bollar av chokladen och rulla i kakao.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bland bakverk och kastruller

Oj, vad det är gott med tryfflar, man kan äta hur mycket som helst!!

2013-02-16 @ 11:52:59
URL: http://www.peachloveinfood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0