bakasockerfritt

Sarah Bernhardt

Se originalinlägget på www.bakasockerfritt.se!
 
Jag har länge tänkt att göra biskvier och/eller Sarah Bernhardt-bakelser, men har inte kommit mig för att göra det (lite pga att jag tänkt att det varit för krångligt att göra). Men så nu har jag äntligen gjort dem båda! Och inte var det svårt heller som tur var. Jag börjar med att lägga upp receptet på Sarah Bernhardt-bakelserna! De har en botten av mandel, toppad med en relativt mörk och fast chokladkräm. Till sist är kakorna doppade i choklad! (Bottnen kan bli en aning mjuk, speciellt efter att bakelserna fått stå någon dag.)
 
Nu har faktiskt alla mina bakverk tagit slut, tro det eller ej! Då jag har gett bort massor, och Artur även fått ta med en stor burk till sitt jobb, är det kanske heller inte så konstigt. Så jag börjar känna att det börjar bli dags att experimentera vidare med bakandet! Är jättesugen på att baka med kikärtor och bönor :)
 
 
 
 
 

Sarah Bernhardt -  se receptet på www.bakasockerfritt.se!

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jennie


Ååh de ser ju bara fööör goda ut!
Jag är ju som sagt inte alls bra på att
vare sig baka eller laga mat :( (Bättre på att äta hehe)
Men om 2 veckor ska jag åka till min mormor & morfar
över helgen så då kanske jag ska föreslå att vi ska baka
nåt av dina recept tillsammans, hon och jag! =)

Gillar verkligen det här att det går jättebra att baka med bönor
och kikärtor, mandel, nötter, frön, avocado m.m.!!
Mår ju bättre utan socker och vitt mjöl och sånt!

Ha det bra!

2013-05-02 @ 14:38:46
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0