bakasockerfritt

Matbullar med sesam- och solrosfrön

Igår hade jag inte en kul arbetsdag på banken. Inte någonstans. Jag hann inte ens med någon rast och efter över fem timmar (ståendes) av konstanta påfrestningar var min hjärna ganska utbränd. Bitter, jag? Aldrig. Nåja, kanske en aning. Dagens praktik (som ekonomi assistent) blev inställd, lite tråkigt då det faktiskt är en betald praktik. Men jag behöver tiden för att plugga inför de två kommande tentorna, så lite bra är det ändå!

 

Det var förresten väldigt länge sedan jag bjöd på ett brödrecept. Varsågoda!

 
 

 

 

Matbullar med sesam- och solrosfrön, 5 stycken

 

1 ägg
1 ½ msk matolja
1 dl bakerix
2 ½ msk solrosfrön
2 msk sesamfrön
2 ½ msk riven kokos
ca 1 krm salt

 

Vispa ägget fluffigt med elvisp. Blanda ner bakerix, frön och riven kokos i ägget. Rör även ner salt och salt efter smak. Blöt händerna och froma till 5 stycken små bullar, lägg på bakplåtspapper och platta ut dem lite. Strö gärna över solrosfrön. Grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader i ca 15-16 minuter. 

 
 
 
 
 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bland bakverk och kastruller

Det är gott med sesam och solrosfrö i bullar!!! Kokos i matbullar har jag aldrig provat men kan tänka mig att det är gott!!

2012-10-19 @ 16:57:33
URL: http://www.peachloveinfood.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ååå vilka goa bullar!! Funkar kanske som lördagsscones? ;)

2012-10-19 @ 17:56:35
URL: http://kanelsnackan.blogg.se
Postat av: Vonskareng

Du har minsann fullt upp! Goda bröd också :) om jag visste hur många kalorier det var i ett skulle jag lätt testa redan nu! Fast har ifs inte ens bakerix hemma..

2012-10-20 @ 08:48:16
URL: http://vonskareng.blogg.se
Postat av: frubalken.blogg.se

sv; de var riktigt goda =)

Åh de där såg riktigt goda ut, skulle gärna pröva. Tyvärr tål jag inte kokos riktigt :S

2012-10-23 @ 22:02:48
URL: http://frubalken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen
RSS 2.0